GAMEBOOKI NA KICKSTARTERZE

Wczoraj donieśliśmy o crowdfundingowej inicjatywie polskiego autora prozy interaktywnej – tymczasem również anglojęzyczni twórcy nie próżnują. Lipiec przyniósł ze sobą dwie wciąż trwające, choć udane już akcje wydania gier książkowych poprzez portal Kickstarter.

W obu wypadkach mamy do czynienia z markami znanymi już wielbicielom gamebooków. Pierwszy z tytułów, Fabled Lands: The Serpent King’s Domain stanowi siódmą pozycję z serii, która złotymi zgłoskami zapisała się w annałach interaktywnej literatury, oddając do dyspozycji gracza największy w historii gier paragrafowych otwarty świat. Każda z dwunastu planowanych powieści Dave’a Morrisa i Jamiego Thomsona prezentowała inny rejon Sławetnych Ziem, umożliwiając swobodną eksplorację całego ich obszaru jedną z sześciu dostępnych klas postaci poprzez „przemieszczanie się” pomiędzy tomami. Niestety, światło dzienne ujrzała tylko połowa serii. Na ratunek nadciągnęła po latach firma Megara Entertainment SARL, nabywając prawa do wydania siódmej części. Jej okładkę – dzięki wsparciu sponsorów – namaluje odpowiedzialny za przyozdobienie nimi całej serii Kevin Jenkins. Akcja trwać będzie jeszcze do trzeciego sierpnia, a udział w niej stanowi obowiązek dla każdego konesera gier książkowych… o ile tylko za jedyną dostępną, kolekcjonerską edycję w twardej okładce gotów jest zapłacić ponad sto czterdzieści złotych (35 euro).

Alice’s Nightmare in Wonderland to inspirowane klasyczną powieścią Lewisa Carrolla oraz stylistyką steampunku dzieło Jonathana Greena – znanego być może części Czytelników z naszych łamów doświadczonego twórcy interaktywnej, jak i klasycznej literatury. O grze wiadomo na razie niewiele: autor obiecuje zaimplementować w niej innowacyjną mechanikę, umożliwiającą grę przy użyciu kości, kart, lub też pominięcie elementu losowego na rzecz śledzenia interaktywnej fabuły. Za ilustracje odpowie natomiast Kev Crossley. Niestety także w wypadku tej gry chętni wysupłać będą musieli sporą sumę – najtańsza wersja cyfrowa kosztuje prawie dziewięćdziesiąt złotych (15 funtów).

Warto wspomnieć, że to nie pierwszy raz, gdy gra książkowa odnosi się do przygód Alicji – na nawiązaniach do powieści Carrolla bazował w dużej mierze Pałac o Stu Bramach Carla Frabettiego.

2 komentarze do “GAMEBOOKI NA KICKSTARTERZE”

  1. W Waszego newsa wkradł się drobny błąd. Chyba pisałeś go w pośpiechu. Carlo Frabetti, którego bardzo cenię jako autora paragrafówek napisał Pałac o Stu Bramach oparty na Alicji w Krainie Czarów. Jest również autorem Księgi Labiryntu. Obie książki są kapitalne. Zaliczam się do chyba mniej licznego grona większych entuzjastów Pałacu. Frabetti dokonał niemożliwego. Bardzo rzecz upraszczając sprawił, że dałem się wciągnąć „książce dla dzieci”

    Pozdrawiam

    1. Oj, w istocie dokonałem hybrydy tytułów gier Frabettiego – dzięki za obywatelską czujność, już poprawione. Choć śpieszę z pozbawionym większego znaczenia sprecyzowaniem, że nie w pośpiechu, lecz w stresie, bo zawsze męczę się z newsami. 😉

      Pałac o Stu Bramach to bardzo dobra pozycja, ale w miejsce godnego podziwu eklektyzmu formy i treści Księgi Labiryntu (Czego tam nie ma! Filozoficzne dylematy, zagadki logiczne i matematyczne, przestrzenne…) oferuje wciąż interesujący, lecz uboższy zestaw lejtmotywów pokroju zagadek szachowych czy właśnie nawiązań do Alicji w Krainie Czarów. Nie zrobiła przez to na mnie równie wielkiego wrażenia, jak kapitalna część pierwsza.

      Wciągających książek dla dzieci – w tym interaktywnych! – jest wbrew pozorom niemało. Wkrótce powinniśmy opublikować recenzję jednej z nich. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *