Większość naszych interaktywnych dzieł jest dostępna za darmo w formatach PDF, EPUB i MOBI. Pliki w wersji PDF posiadają podlinkowane paragrafy (polecamy do przeglądania program Adobe Acrobat Reader!), więc zapomnijcie o konieczności ciągłego przewijania treści w poszukiwaniu właściwego paragrafu – wystarczy tylko kliknąć! Miłej lektury!
Od 2010 wydaliśmy dla Was już ponad czterdzieści gier książkowych!
W mrocznej i posępnej Wilczej Siostrze przyjdzie Wam wcielić się w Eyrę, półelfkę. Należy ona do tajnego stowarzyszenia o nazwie Wilcze Bractwo i dzięki magicznej bransolecie może być w szczególnie bliskiej więzi z tymi dzikimi, groźnymi i wiernymi zwierzętami. Spokój jej życia zostaje nagle zmącony, gdy zostaje porwana i okrutnie potraktowana przez Czarnego Władcę. Jak się wkrótce okaże, od niej mogą zależeć losy wszystkich wolnych ludzi i elfów.
Gra dozwolona od lat 16.
Autorzy (od nich wyszła ta inicjatywa), jak i nasza redakcja proszą, by w ramach wynagrodzenia za niniejszą grę książkową dokonać dowolnej wpłaty na Fundację Centaurus, której szlachetnym celem jest ochrona praw zwierząt oraz promowanie hipoterapii i terapii kontaktowych z pomocą zwierząt. Wpłat można dokonywać za pomocą konta PayPal poprzez tę stronę lub dokonując przelewu na konto PKO BP 15 1020 5226 0000 6002 0220 0350 – dla wpłat krajowych, PL36 1750 1064 0000 0000 2257 6747 (wpłaty w PLN) albo PL17 1750 1064 0000 0000 2257 6798 (wpłaty w EUR) – dla wpłat z zagranicy.
UWAGA! TYTUŁ DOSTĘPNY TYLKO DO 15.12.2019! Wyjaśnienie TUTAJ.
17.07.1994. Zaczynam spisywać te wspomnienia, żeby utrwalić zarówno fakty, jak i moje uczucia. Nie wiem, czy ktokolwiek, poza kręgiem najbliższych znajomych, to przeczyta, lecz i tak piszę z myślą o Tobie, anonimowy Czytelniku. Nie chcę jedynie przedstawić minionych wydarzeń, a siebie, moja rolę w tym wszystkim. W chwili wybuchu Plagi miałem dwadzieścia osiem lat…
Marcewo to dosyć obszerny projekt napisany w 2010 roku na potrzeby Akcji Miniatura, którego akcja rozgrywa się jesienią 1921 na terenie Polski, jednak dopiero teraz zostaje oficjalnie wydany, i to w rozszerzonej wersji. Młody, osierocony bohater, Jakub Bolej, weteran wojny polsko-bolszewickiej, by podreperować swój budżet niespodziewanym spadkiem rusza do Marcewa, tajemniczej wsi położonej w okolicach Giewontu. Jak potoczą się jego losy? To oczywiście zależy tylko od Ciebie!
Powieść ta, podobnie jak Pokuta Muszyńskiego, ukazuje świat brudny, stroniąc od wyraźnej, czarno-białej wizji świata.
Nazywasz się Hideyoshi Sato. Zanim nie zmarł Twój pan, Ishizaki Tetsudo, byłeś samurajem, mistrzem miecza. Teraz, pozbawiony opiekunka i mentora, nie posiadając ziemi ani pieniędzy stałeś się roninem. Trudniłeś się wieloma zajęciami, aż wreszcie, jako najemny żołnierz, wziąłeś udział w małej, sąsiedzkiej wojence pomiędzy dwoma skłóconymi rodami: Tozawa i Igarashich. To właśnie podczas tego konfliktu poznałeś Akirę Igarashiego, człowieka, który przedstawił Ci szalony plan obalenia cesarza Takamury. Plan, który rozpocząć miał się od lokalnej bitwy i który na zawsze miał odmienić Twoje dotychczasowe życie…
Anglia, lato 1951 roku. Minęło już cztery lata od zakończenia ostatnich działań na krwawym froncie Drugiej Wojny Światowej. Europa z wolna dźwiga się po nuklearnym chaosie poprzedzającym ostateczny upadek III Rzeszy.
Nazywasz się Charles Edward Ward i pracujesz w złowrogim Instytucie Porządku Publicznego. Niestety, Twoje życie osobiste komplikuje się w wyniku wakacyjnego romansu. Postanawiasz rozwiązać ten problem na własną rękę. I to za wszelką cenę!
Callista jest gamebookową bajką. Jej prostota ukazuje jak błaha historia staje się przyjemniejsza w odbiorze, kiedy zrobimy z niej interaktywny utwór. Warto zwrócić uwagę, że jest to jedna z nielicznych pozycji w dorobku literatury interaktywnej, gdzie głównym bohaterem jest kobieta.
Przesyłka to sympatyczna miniatura, która z przymrużeniem oka i dużą dozą humoru nawiązuje do standardów panujących w światach fantasy. Nasz bohater, Thomas Willow, wkrótce po opuszczeniu rodzinnej wioski, zobowiązuje się do dostarczenia pewnej tajemniczej przesyłki… Co będzie dalej? O tym zdecydujecie sami!
Incydent to krótki, interaktywny horror. Jego bohaterką jest dziewiętnastoletnia dziewczyna poruszająca się na wózku inwalidzkim, która spędza wakacje u dziadka, w małym, sennym miasteczku. W mieścinie znajduje się Ośrodek Epidemiologiczny, w którym prowadzone są badania nad zombie.
Dzisiejszego wieczoru Twój dziadek nie czuł się najlepiej, a po godzinie jego stan zaczął się stopniowo pogarszać. Co gorsza, po ostatniej trwającej niemal dwa dni nawałnicy wciąż nie ma prądu ani łączności. Wiesz, że staruszek szybko dojdzie do siebie, gdy tylko zażyje swoje lekarstwo. Niestety, nigdzie nie możesz go znaleźć. Nie pozostało Ci nic innego, jak pojechać samej do pobliskiej apteki i je kupić.
Uwikłana to sensacyjna powieść interaktywna przeznaczona dla dorosłych czytelników, której fabuła koncentruje się na losach niewidomej dziewczyny wplątanej w walkę z grożącą Miastu katastrofą ekologiczną.
Od samego początku prac nad Uwikłaną projekt ów miał być naszą formą aktywności obywatelskiej, dlatego prosimy Was o zaakceptowania pewnej ważnej zasady dotyczącej dystrybucji (wersji darmowej) naszego gamebooka. Chcemy, aby każdy, kto wszedł w posiadanie elektronicznego I wydania naszej gry książkowej, wpłacił datek w wysokości nie niższej niż 2 PLN na konto Fundacji na rzecz Osób Niewidomych Labrador-Pies Przewodnik.
Pełne dane fundacji: Fundacja na rzecz Osób Niewidomych Labrador Pies Przewodnik, 60-409 Poznań, ul. Żwirki 9A, tel.84-35-442 KRS 0000153064, dnia 28.02.03 Sąd Rejonowy w Poznaniu XXI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego; NIP 781-17-26-817; REGON 634464131; Konto: BZ WBK S.A. 19 O/Poznań 07 1090 1362 0000 0001 0087 7922 W tytule prosimy wpisać: „Uwikłana – darowizna” .
Oświadczamy przy tym, że żadna część ofiarowanych przez Was pieniędzy nie trafi do nas, lecz zasili konto wspomnianej placówki. Nie prosimy też o żadne indywidualne datki na rzecz naszego wydawnictwa, lub/i autora, tudzież innych organizacji charytatywnych, poza wymienioną. To, czy zastosujecie się do tego warunku, zależy tylko i wyłącznie od Waszego sumienia.
Jeśli wymieniona fundacja nie prowadzi już działalności prosimy o wpłatę na rzecz innej fundacji o podobnym profilu.
Interesująca historia fantastycznego świata, który właśnie stanął na progu wielkiej rewolucji przemysłowej. Jak odnajdzie się w nim młody malarz? Wciągająca fabuła, zaskakujące zwroty akcji, niełatwe wybory, wiele możliwych zakończeń. Coś dla miłośników literatury, którzy chcieliby wziąć losy głównego bohatera w swoje ręce.
Michał Studniarek.
M.in. dzięki tej książce udało się dokonać operacji serca małego Juliana. Dziękujemy wszystkim, którzy dokonali wpłaty!
Autor: Mikołaj Kołyszko
Tytuł: Tajemne Oblicze Świata II – Piekielny Szyfr
Tajemne Oblicze świata II: Piekielny Szyfr, będącą kontynuacją powstałego przed paroma laty utworu, który został przyjęty nadzwyczaj przychylnie w środowisku fanów gier książkowych. Podobnie jak w części pierwszej (jej poprawiona, rozbudowana wersja do pobrania na naszej stronie) przyjdzie nam wcielić się w postać obdarzonego niezwykłą, nienaturalną mocą młodego człowieka.
Posiada on zdolność wglądu do wnętrz ludzkich umysłów i podsłuchania ich myśli. Jak nie trudno się domyślić ta umiejętność przysparza bohaterowi wielu problemów. Akcja drugiej części zaczyna się kilka lat po akcji pierwszej części, gdy potrafimy już, przynajmniej w pewnym stopniu, panować nad swoją mocą. Nasz duchowy przewodnik, dzięki któremu zyskaliśmy zdolność sprawowania kontroli, pewnego dnia nie przychodzi. Zaintrygowani, i nieco zaniepokojeni, wyruszamy na jego poszukiwanie…
Jest to zdecydowanie najmroczniejsza i „najbrudniejsza” powieść Beniamina Muszyńskiego. Czytelnik zostaje w niej wrzucony w świat splugawionego seksu, morderstw, brutalności i perwersji. Nie ma tu honoru, godności ani cnót. Tym gorzej, że od pierwszych stron ktoś chce zabić głównego bohatera, mimo że nie ma on pojęcia dlaczego. Amnezja jest jego nie mniejszym wrogiem niż cuchnący świat angielskich slumsów.
Ze względu na specyfikę dzieła jego lektura jest dozwolona od lat osiemnastu.
Konwersji na formaty EPUB i MOBI dokonał Dominik Trzaskacz.
Miniatura gamebookowa autorstwa dr Macieja Słomczyńskiego i Beniamina Muszyńskiego. Jej akcja toczy się w Warszawie pochłoniętej piekłem wojny, a głównym bohaterem, w którego wciela się czytelnik, jest Zawiszak Janek. Jest to pierwsze w historii interaktywne dzieło literackiego, którego akcja toczy się w czasie Powstania Warszawskiego.
Wydaje mi się, że największym dobrodziejstwem na tym świecie jest fakt, że umysł ludzki nie jest w stanie skorelować całej swej istoty. Żyjemy na spokojnej wyspie ignorancji, pośród mórz nieskończoności i wcale nie jest powiedziane, że w swej podróży zawędrujemy daleko.
Zastanawiałeś się kiedyś jakby to było, gdybyś nagle mógł poznać myśli innych ludzi? Fascynujące, nieprawdaż? A może nie do końca? W końcu taki dar… No właśnie – to dar, czy przekleństwo? Na te oraz wiele innych pytań odpowiedzi dostarcza Tajemne Oblicze Świata. Wciel się w postać spieszącego się do pracy mężczyzny, który wbrew swej woli obdarowany został zdolnościami daleko wybiegającymi poza „rzeczywisty” świat…
Gra książkowa-horror mocno nawiązująca do uniwersum Howarda Phillipsa Lovecrafta.
Książka przenosi czytelnika do lat ’60 XX wieku. Wciel się w postać Afroamerykanina Jordana Allana, który poszukując niedoszłego zięcia, trafia do pewnego portowego miasteczka. Okazuje się, że nic tu nie jest normalne…
Gra dozwolona od lat 16.
Gamebook Zaginiony naszego pisarza, Beniamina Muszyńskiego, został przetłumaczony na język angielski! Lost in Innsmouth to aplikacja w Google Play dedykowana na Androida, która powstała dzięki firmie JWA SA.
W Szklanej twarzy wcielamy się w bohatera zwanego Cieniem, którego piętno przeszłości zostało odciśnięte na twarzy – jak czytamy w prologu – w postaci licznych symboli i liczb bestialsko wypalonych na skórze, które tworzą jakiś niezrozumiały układ. Nic nie wiemy o przeszłości Cienia, kim jest, skąd pochodzi i w końcu, co oznaczają tajemnicze znaki na jego twarzy, skrywanej za maską z zielonego szkła. Akcja powieści rozgrywa się w alternatywnym świecie osadzonym w realiach średniowiecza. To ponura wizja upadłego miasta, gdzieś na rubieżach królestwa zdominowanego przez wszechmocną kastę kapłanów. Początek historii naszego bohatera spowija mgła tajemnicy. Bohater pozbawiony tożsamości nie zabiega o jej odzyskanie czując, iż przeszłość skrywa mroczne tajemnice, od których już raz musiał się w jakiś sposób uwolnić. Jednak nie tak łatwo oswobodzić się z okowów przeszłości, splot wydarzeń po raz kolejny skieruje go na dawny szlak. Przygoda rozpoczyna się niewinne. Do miejsca pobytu Cienia – Megiddo – przybywają dwaj nieznani wędrowcy, których miecze są zdobione pewnymi, znajomymi symbolami…
Do Szklanej Twarzy dołączono mikropowieść Megiddo Opowieść o władzy, której akcja rozgrywa się w świecie wykreowanym na potrzeby tej gry książkowej.
Skala piractwa i tak jest kolosalna, a zaczynaliśmy jako zupełnie grupa fanów-amatorów. Teraz to już tak po prostu, dla idei, dostarczamy dobrych, darmowych gier książkowych 🙂
cześć,
używam kindle paperwhite 3, wiecie może czemu nie wyświetlają mi się na nim Wasze okładki? wiem, że nie ocenia się książki po okładce, ale w ten sposób łatwiej mi ustawić kolejkę gry xd
Hej,
Popytamy wśród znajomych redakcji żeby przetestować plik na tym konkretnym modelu (ostatnio testowaliśmy na Inkbook Classic 2, wcześniejsze wersje na Kindle Touch). Być może czytnik domyślnie wyświetla stronę po okładce i trzeba się cofnąć do samej okładki.
Czy te pozycje są całkowicie darmowe? Nikt nie ma już do tego praw? A dokładniej czy można używać treści z tych paragrafówek np w grach komuterowych???
Pozycje są darmowe do pobrania, prawa autorskie są zastrzeżone dla autorów i nas jako wydawnictwa.
“Niniejsza publikacja nie może być adoptowana, modyfikowana ani odsprzedawana bez pisemnej zgody Wydawcy. Dozwolone jest jej kopiowanie i dystrybucja bezpłatna na licencji freeware (w tym druk na papierze w dowolnej liczbie egzemplarzy).”
Wszystkie teksty zostały opublikowane za zgodą ich autorów i na konkretnych warunkach współpracy, w żadnym wypadku nie można ich adoptować na np. gry/ aplikacje mobilne bez uzyskania stosownych licencji.
Jestem pracownikiem biblioteki jednej z Gdańskich szkół podstawowych. Grami paragrafowymi zainteresowałem się dawno temu dzięki grze o Denisie von Krampfie , czy jakoś tak, opublikowanej w kalendarzu wydanego przez czasopismo Click! Po wielu latach to uśpione zauroczenie powróciło i zaczynam łykać jedną paragrafówkę po drugiej.
Zamierzam rozpowszechniać tę formę czytelnictwa/rozrywki wśród dzieci do 14 roku życia. Dlatego bardzo cieszę się, gdy gra paragrafowa zbliża się formą do opowiadania i ogranicza mechanikę. Bardzo proszę o pomoc w poszukiwaniu odpowiednich dla grup wiekowych szkoły podstawowej gier paragrafowych.
Zaczynam od Czerwonego Kapturka Michała Bopsona Kowalczyka i Janka – Historii Małego Powstańca – Beniamina Muszyńskiego. Sam zamierzam napisać coś swojego.
Mam też wizję aby zorganizować konkurs, może na szczeblu miejskim, na stworzenie gry/komiksu paragrafowego.
Pozdrawiam i bardzo dziękuję wydawnictwu i jego członkom na promowanie gier paragrafowych. Jestem totalnie zaskoczony tym, jak mało popularna jest ta forma literacka!
Hej,
akurat natknąłem się na Twój komentarz zaglądając przypadkiem na tę stronę. Nie wiem czy jeszcze to odczytasz, ale bardzo cieszę się, że podejmujesz takie inicjatywy!
Życzę wszystkiego najlepszego wszystkim pracownikom i pracownicom bibliotek – robicie świetną robotę dla społeczeństwa.
Kurczę, tyle dobra za darmo. Dlaczego nie pobieracie choćby niewielkich opłat za te książki?
Skala piractwa i tak jest kolosalna, a zaczynaliśmy jako zupełnie grupa fanów-amatorów. Teraz to już tak po prostu, dla idei, dostarczamy dobrych, darmowych gier książkowych 🙂
no
cześć,
używam kindle paperwhite 3, wiecie może czemu nie wyświetlają mi się na nim Wasze okładki? wiem, że nie ocenia się książki po okładce, ale w ten sposób łatwiej mi ustawić kolejkę gry xd
Hej,
Popytamy wśród znajomych redakcji żeby przetestować plik na tym konkretnym modelu (ostatnio testowaliśmy na Inkbook Classic 2, wcześniejsze wersje na Kindle Touch). Być może czytnik domyślnie wyświetla stronę po okładce i trzeba się cofnąć do samej okładki.
Czy te pozycje są całkowicie darmowe? Nikt nie ma już do tego praw? A dokładniej czy można używać treści z tych paragrafówek np w grach komuterowych???
Pozycje są darmowe do pobrania, prawa autorskie są zastrzeżone dla autorów i nas jako wydawnictwa.
“Niniejsza publikacja nie może być adoptowana, modyfikowana ani odsprzedawana bez pisemnej zgody Wydawcy. Dozwolone jest jej kopiowanie i dystrybucja bezpłatna na licencji freeware (w tym druk na papierze w dowolnej liczbie egzemplarzy).”
Wszystkie teksty zostały opublikowane za zgodą ich autorów i na konkretnych warunkach współpracy, w żadnym wypadku nie można ich adoptować na np. gry/ aplikacje mobilne bez uzyskania stosownych licencji.
ok, dzięki za info!
Dziękuję za całą Waszą niewątpliwie ciężką pracę ! Kuba
Dziękujemy!
Witam!
Jestem pracownikiem biblioteki jednej z Gdańskich szkół podstawowych. Grami paragrafowymi zainteresowałem się dawno temu dzięki grze o Denisie von Krampfie , czy jakoś tak, opublikowanej w kalendarzu wydanego przez czasopismo Click! Po wielu latach to uśpione zauroczenie powróciło i zaczynam łykać jedną paragrafówkę po drugiej.
Zamierzam rozpowszechniać tę formę czytelnictwa/rozrywki wśród dzieci do 14 roku życia. Dlatego bardzo cieszę się, gdy gra paragrafowa zbliża się formą do opowiadania i ogranicza mechanikę. Bardzo proszę o pomoc w poszukiwaniu odpowiednich dla grup wiekowych szkoły podstawowej gier paragrafowych.
Zaczynam od Czerwonego Kapturka Michała Bopsona Kowalczyka i Janka – Historii Małego Powstańca – Beniamina Muszyńskiego. Sam zamierzam napisać coś swojego.
Mam też wizję aby zorganizować konkurs, może na szczeblu miejskim, na stworzenie gry/komiksu paragrafowego.
Pozdrawiam i bardzo dziękuję wydawnictwu i jego członkom na promowanie gier paragrafowych. Jestem totalnie zaskoczony tym, jak mało popularna jest ta forma literacka!
Wojtek
Hej,
akurat natknąłem się na Twój komentarz zaglądając przypadkiem na tę stronę. Nie wiem czy jeszcze to odczytasz, ale bardzo cieszę się, że podejmujesz takie inicjatywy!
Życzę wszystkiego najlepszego wszystkim pracownikom i pracownicom bibliotek – robicie świetną robotę dla społeczeństwa.
Dzięki tej wiadomości narodziła się jakże interesująca współpraca!
Chcę bardzo podziękować wszystkim którzy zorganizowali tę stronę. Jest to duże ułatwienie przy pobieraniu e-book ‘ ów
Dziękujemy!