Chwała to w dużej mierze gra z konwencją gry książkowej, próba wyjścia poza schematy gatunku i pokazania, jak wiele jeszcze nieodkrytych możliwości drzemie w literaturze interaktywnej!
Opis
Chwała przenosi nas do fantastycznego świata wzorowanego na epoce wiktoriańskiej. Ludzie zabili w nim swoich bogów, znużeni prowadzonymi przez nich, ciągnącymi się od stuleci, krwawymi wojnami. Akcja rozgrywa się kilka stuleci po tym wydarzeniu, a jej bohaterem jest bezimienny potomek pogromców nieśmiertelnych. W jego monotonnym dotąd życiu dochodzi do wydarzenia brzemiennego w skutki zarówno dla niego samego, jak i dla całego świata.
Ale o kim tak naprawdę jest Chwała?
Ten tekst to w dużej mierze gra z konwencją gry książkowej, próba wyjścia poza schematy gatunku i pokazania, jak wiele jeszcze nieodkrytych możliwości drzemie w literaturze interaktywnej! Przełamująca „czwartą ścianę”, postmodernistyczna gra z formą, zachęcająca do wielu, wielu rozgrywek.
Beniamin Muszyński o swoim dziele:
Zagrać w Chwałę raz, to jakby przejść obszerne demo większej gry. Da to trochę satysfakcji, ale czy naprawdę wystarczy aby wyrobić sobie zdanie o całym tytule? Od samego początku prac nad „Chwałą” przyświecała mi myśl, żeby stworzyć gamebooka, który naprawdę pozwoli obejrzeć świat przedstawiony z wielu perspektyw, lepiej zrozumieć postawy bohaterów, ich motywacje, dalekosiężne konsekwencje niektórych decyzji. Dlatego proszę Was, oddając miesiące mojej pracy twórczej zupełnie za darmo, nie poprzestańcie na jedno, czy dwukrotnym przejściu „Chwały”. Eksplorujcie ją! Poznajcie! Mam szczerą nadzieję, że prócz przyjemności z lektury dostarczy ona również kilka interesujących tematów do przemyśleń.
Ten tekst wchodzi, obok Jestem i Aktów (samo)zagłady człowieka (nad)wrażliwego w skład nieformalnej i niepowiązanej tematycznie trylogii autobiograficznej autora, gdzie prawdziwe wydarzenia mieszają się z bezczelnymi kłamstwami na temat życia bliskich mu osób.
Trigger warning:
#Zachowania autodestruktywne
#Środki psychoaktywne
Korekta: Anna Lisiecka, Justyna Anna Maksoń
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński (wersja PDF, MOBI), Mikołaj Kołyszko (wersja EPUB)
Testy: Michał Jezierski, Magdalena Poparda, Michał Ślużyński
Objętość: 282 stron, 417 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I || ISBN 978-83-946213-7-7 || 2017
Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.
Recenzje: GryAndrzeja