Archiwum numerów

Niniejszy spis nie uwzględnia Newsów (te można znaleźć na naszej stronie w dziale Archiwum/Archiwum Newsów).

Gdzie można nas było dostać w druku? TUTAJ

Numer pierwszy (grudzień 2010)

Pobierz PDF

Wstępniak: Mikołaj Kołyszko
Czy gry książkowe są pełnoprawną formą literacką? (komiks) – pomysł: Mikołaj Kołyszko; wykonanie: Łukasz Luis Kostuch

Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru prezentuje:
Zapowiedź gry Szklana twarz (autor Beniamin Muszyński) – Xellos

Publicystyka:
Wstęp do paragrafowego świata
– Beniamin Muszyński [CZYTAJ]
Historia gamebooków – Arthil [CZYTAJ]
Gry książkowe w figurkach – Tomasz „Jaczu” Jaczewski [CZYTAJ]
Interaktywne filmy– Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Gry książkowe do kieszeni – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]

Recenzje:
Samotny wilk: Ucieczka przed mrokiem
– Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]
Księga labiryntu – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Dreszcz – Michał „Recoil” Rosiński [CZYTAJ]
Sąsiedzi Lonesbury – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]

Wywiad:
Z Obywatelem J. (Jarek Klofta – twórca Sąsiadów Lonesbury) –
rozmawiał  Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]

Warsztaty:
Kuźnia KrowaQ (Warsztaty pisanie gier książkowych część I) – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]

Inspiracje:
Opowiadanie „Dom na wzgórzu”
– Beniamin Muszyński
Nawiedzony dom na Kosocickiej – Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]

Numer drugi (marzec 2011)

Pobierz PDF

Wstępniak: Mikołaj Kołyszko
Z życia redakcji: Lodówka KrowaQ (komiks) – pomysł: Beniamin Muszyński; wykonanie: Łukasz Luis Kostuch

Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru prezentuje:
Zapowiedź gry Zaginiony (autor Beniamin Muszyński)
Zapowiedź gry Tajemne oblicze świata (autor Mikołaj Kołyszko)

Recenzje:
Samotny wilk: Ogień na wodzie
– Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]
Samotny wilk: Jaskinie Kalte – Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]
Pajęcza sieć – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]
Ręka pana – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]
Lochy labiryntu – Jarek „Obywatel J.” Klofta [CZYTAJ]
Sufferrosa – Piotr Bąkowski [CZYTAJ]

Wywiad:
Z Dawidem Marcinkowskim (twórcą Sufferrosy) – Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]

Publicystyka:
Mały przegląd krótkich filmów interaktywnych
– Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Hiperteksty – Marcin Sikorski [CZYTAJ]
Edytory gamebooków – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Kuźnia KrowaQ (Warsztaty pisanie gier książkowych część II) – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]

Numer trzeci (kwiecień 2011)

Pobierz PDF

Wstępniak: Mikołaj Kołyszko

Zamiast komiksu

Recenzje:
Samotny wilk: Otchłań zagłady
– Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]
Star wars: Clone wars: Ścieżka Jedi – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Star wars: Clone wars: Zaginiony Legion – Michał Leon Ślużyński  [CZYTAJ]
I Ty możesz zostać Stalowym szczurem – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]
Patrol w Yorksze – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]
Dinara: Prastare szczyty – Piotr Bąkowski [CZYTAJ]
Szalone nożyczki – Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]

Solucja:
Zestaw pomocniczy Labiryntowego Lochołaza – Jarek „Obywatel J.” Klofta [CZYTAJ]

Publicystyka:
Edytory gamebooków online
– Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Motywator – Michał „Recoil” Rosiński [CZYTAJ]
Kuźnia KrowaQ (Warsztaty pisanie gier książkowych część III, ostatnia) – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]
Prypeć: Miasto duchów – Piotr Bąkowski [CZYTAJ]
Na szlaku zbrodni (pomysł na mechanikę do gry detektywistycznej) – Beniamin Muszyński

Minigry w numerze:
Prywatne śledztwo
– Beniamin Muszyński
Callista – Przemysław „Memon” Pociecha

Numer czwarty (lipiec 2011)

Pobierz PDF

Wstępniak: Beniamin Muszyński
Komiks interaktywny (komiks)– pomysł: Beniamin Muszyński; wykonanie: Łukasz Luis Kostuch

Recenzje:
Escape from Khosht
– Piotr Bąkowski [CZYTAJ]
Pałac o Stu Bramach – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Survive The House – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Vice city bez trzymanki! – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]
Ostatni kurs – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]

Publicystyka:
Organizacja pracy twórczej – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]
Historia szyfrów – Piotr Bąkowski [CZYTAJ]
Konfrontacja – Michał „Recoil” Rosiński [CZYTAJ]
Pomieszanie z poplątaniem – Michał „Recoil” Rosiński [CZYTAJ]
Gry książkowe a RPG – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]

Wywiady z laureatami konkursu Serial w sieci:
Jakub Smorawski „Drużyna Audio-Video”
– Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]
Przemysław Pinczak „Wydział do spraw popieprzonych” – Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]

Numer piąty (wrzesień 2011)

Pobierz PDF

Wstępniak: Beniamin Muszyński
Komiks – pomysł: Beniamin Muszyński; wykonanie: Łukasz Luis Kostuch

Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru prezentuje:
Zapowiedź gry Pokuta (autor Beniamin Muszyński)
Informacje o nowych wersjach (na czytnik Kindle) gier: Janek: Historia małego powstańca (dr Maciej Słomczyński, Beniamin Muszyński) i Zaginiony (Beniamin Muszyński).

Recenzje:
Hotel 626 – Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]
Rzeźbiarze pierścieni – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Wodny pająk – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Incydent – Piotr Bąkowski [CZYTAJ]
Ring of Thieves – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]

Publicystyka:
Kanibalizm: Historia ludożerstwa
– Beniamin Muszyński [CZYTAJ]
Na tropie Cthulhu – Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]
Idealna mechanika dla gier książkowych – Paweł Dziemski [CZYTAJ]
Industrializacja gier paragrafowych – Michał „Recoil” Rosiński [CZYTAJ]
Visual novel – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Dziennik jako element gry książkowej – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]

Minigra:
Plaga
– Beniamin Muszyński [ze względu na sytuację prawną gra usunięta z treści dokumentu]

Numer szósty (luty 2012)

Pobierz PDF

Wstępniak: Mikołaj Kołyszko
Oparte na prawdziwych wydarzeniach (komiks) – pomysł: Mikołaj Kołyszko; wykonanie: Arkadiusz Arius Ostrycharz

Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru prezentuje:
Zapowiedź gry „Tajemne Oblicze Świata II: Pikielny szyfr” (autor Mikołaj Kołyszko)
Zapowiedź publikacji naukowej „Filmy interaktywne” (autor Marcin M. Drews)

Recenzje:
1812. Serce Zimy
– Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]
Niekończąca się wyprawa: Przerażający loch – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Wewnętrzne zło – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Gothic: Polowanie na smoki – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Uber Life – Piotr Bąkowski [CZYTAJ]
N.E.M.O – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]

Publicystyka:
Lebensborn
– Piotr Bąkowski [CZYTAJ]
Mnogość wyborów w grach książkowych – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]
Jak firma Anturu chciała zrobić rewolucję – Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]

Wywiad:
Z Maciejem Reputakowskim (twórcą audiogry „1812: Serce Zimy) – Mikołaj Kołyszko [CZYTAJ]

Minigra:
Marsz Hańby – Piotr Bąkowski

Numer siódmy (kwiecień 2012)

Pobierz PDF

Wstępniak:
Beniamin Muszyński

Komiks:
– pomysł: Beniamin Muszyński; wykonanie: Dominik Fortecki

Recenzje:
Last Call i The Witness – Piotr Bąkowski [CZYTAJ]
Wojownik autostrady – Piotr Bąkowski [CZYTAJ]
Afrykański świt – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]
Niewolnik czarodzieja – Michał Leon Ślużyński [CZYTAJ]

Publicystyka:
Świat po końcu świata, czyli apokalipsa jako materiał na grę książkową – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]
Cyberpunk: Tło dla Twojego projektu – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]
Być kobietą w świecie gamebooków – Justyna Anna Maksoń [CZYTAJ]
Hrabal: Człowiek, który pił, człowiek, który pisał – Beniamin Muszyński [CZYTAJ]

Opowiadanie:
Przebudzenie – Beniamin Muszyński

Jeden komentarz do “Archiwum numerów”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O książkach, w których Ty jesteś bohaterem