GAMEBOOK „DZIADY CZĘŚĆ V” NA WSPIERAM.TO

Ruszyła kampania crowdfundingowa na prześmiewczą grę paragrafową pt. „Dziady część V. Dziady, które nie spieprzają”. To kolejna część bestsellera, który poruszył (lub usypiał) całe pokolenia. Teraz w zupełnie nowej i zwariowanej odsłonie!

„Dziady część V. Dziady, które nie spieprzają” to ilustrowany gamebook, który nadaje kultowemu dziełu Adama Mickiewicza odpowiednią werwę (nareszcie!), obnaża prawdziwe realia epoki romantyzmu, przedstawiając fakty i ciekawostki, o których (nie bez powodu) nie uczy się w szkołach.

Zbiórka na książkę dostępna jest pod linkiem: https://wspieram.to/dziady.

Akcja dzieje się w roku 1826 w jednej ze wsi w okolicach Wiłkomierza. Właśnie tam słynny Guślarz został brutalnie zamordowany. Mimo to trzy tygodnie po jego śmierci niektórzy ludzie wciąż mówią, że chodzi on nocami po wsi. To pewnie głupie wiejskie gadanie, ale… może ma jakiś związek z tym, że ludzie w powiecie wiłkomierskim zaczęli cierpieć na dziwną chorobę i padają jak muchy?

Kto zabił Guślarza? Dlaczego to zrobił? Co dręczy ludzi z okolic Wiłkomierza?

Trochę o rozgrywce

W „Dziadach części V” będzie mogła przeprowadzić paranormalne śledztwo jako Konrado-Gustaw (romantyk posiadający moc przemienienia się w upiora), Karolina Zann (racjonalistka polegająca na swym niezawodnym szkiełku i oku), Nowosilcow (rosyjski hrabia pozbawiony skrupułów i zasad moralnych) lub Guślarka (adeptka ludowej wiedzy tajemnej).

Szerzej koncepcja dzieła została wytłumaczona w darmowym fragmencie książki dostępnym pod adresem: https://rcl.ink/OMtM4. W nim też wytłumaczono (w wiarygodny i w niebudzący wątpliwości sposób), jak Adam Mickiewicz mógł partycypować w powstaniu tego utworu niemal 170 lat po swojej śmierci.

Twórcy:

Adam Mickiewicz* (przemawiający zza grobu) – trendsetter, który w XIX wieku wynalazł w Polsce romantyczność, poeta i literat, wielki miłośnik ludowych, sprawdzonych wersji spirytyzmu (i to zarówno tych w formie odprawianych na cmentarzu rytuałów, jak i tych polewanych, które jak żadne inne dodają mocy improwizacji), przeciwnik zachodnich nowinek, uduchowiony i patriotycznie zaprawiony (choć może nie w boju) skarb narodowy, dawny kolega i uczeń mistrza Towiańskiego.

Mikołaj Kołyszko – ekscentryczny religioznawca, researcher i pisarz gamebookowy. Autor m.in. gier paragrafowych z serii „Tajemne Oblicze Świata” (są dostępne w naszej księgarni) oraz poświęconej mitologii Cthulhu pracy „Groza jest święta”. Twórca Podcastu Religioznawczego i researcher Marka Krajewskiego. Były redaktor naczelny Wydawnictwa Wielokrotnego Wyboru i magazynu „Masz Wybór”. Oprócz pewnego rytuału z Adamem Mickiewiczem łączy go to, że człowiek z nazwiskiem Kołyszko również był uczniem i kumplem Towiańskiego i również miał na imię Adam.

Ilona Myszkowska – autorka komiksu internetowego chatolandia.pl, scenarzystka „Barw biedy” (do których w końcu wróci) i mangi „Kawaii Scotland”. Wydała kilka rzeczy na papierze – light novel „Kawaii Scotland”, cztery edycje kalendarza „Kartki z datami do zapisywania rzeczy”, komiksy „Ślimacze opowieści”, „Kapitan Szyszko i geneza szyszkiego”, „Bieda Apokalipsa” i” iGranie z Gruzem” oraz grę planszową o tym samym tytule. Współtworzy gry komputerowe: „Opowieści z Nyanii” i „Korpo Tale”. W wolnych chwilach szydełkuje pokraczne, acz pocieszne stworzenia, specjalizuje się w zdezorientowanych gołębiach. Wszystko, czego się dotknie, zamienia się w absurd. Ilustracje w książce to jej dzieło.

* Tak się przedstawił! Brzmiał i wyglądał wiarygodnie. Niestety w zaświatach nie mają dowodów osobistych, więc nie mogliśmy zweryfikować tożsamości ponad wszelką wątpliwość. Za ewentualne podszywanie się innych bytów (w tym złośliwych tricksterów**) nie ponosimy odpowiedzialności.

** Trickster to w żargonie religioznawczym odpowiednik zdolnego trolla internetowego, tyle że występującego w opowieściach mitycznych (często w formie złośliwego, ale dowcipnego bohatera o nadnaturalnych zdolnościach).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *