Opis
Ḫé-mu-ù-zu to gra książkowa z gatunku fikcji historycznej. Jej akcja rozgrywa się kilka tysięcy lat temu w niewielkiej społeczności osiadłej nad brzegiem olbrzymiego jeziora. Ledwie kilka pokoleń wcześniej, mieszkańcy osady porzucili koczowniczy tryb życia i zdecydowali się tam osiedlić.
Wcielisz się w kowala, który w dramatycznych – w konsekwencji swojego czynu – okolicznościach będzie musiał zająć się wychowaniem dwójki swoich nowo narodzonych dzieci. Bliźniąt. To wielka odpowiedzialność, bowiem narodziny bliźniąt w świecie, w którym żyje, to zapowiedź wielkich zmian.
Na zakończenie przeczytajmy, jak autor, pasjonat historii starożytnej i religioznawstwa, tłumaczy tytuł gry:
Wykreowałem świat oparty na zamierzchłej przeszłości, lecz stanowiący jedynie fantazję na jej temat, nie zaś źródło rzetelnej wiedzy historycznej. Tytuł niniejszego dzieła to sumeryjski zwrot „Ḫé-mu-ù-zu”, który można przetłumaczyć (za – przyznaję – Wikipedią) jako „Obyś tego doświadczył”. Miejscem akcji nie jest jednak Sumer, chociaż możesz przyjąć, że wydarzenia, w których będziesz uczestniczył rozgrywają się w czasach schyłku owej cudownej cywilizacji.
Jak sam mówi, inspiracją do powstania tej gry były lektury takie jak: Kowale i alchemicy (Mircea Eliade), Etnologia religii (Andrzej Szyjewski) oraz Szamanizm i archaiczne techniki ekstazy (Mircea Eliade).
Gra książkowa dozwolona od lat 18.
Trigger warning:
#Przemoc wobec zwierząt
Korekta: Magdalena Górecka, Michał Ślużyński
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Andrzej Betkiewicz, Michał Ślużyński, Filip Wójcik
Objętość: 177 stron, 234 paragrafy
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I ||ISBN 978-83-959921-5-5 || 2023
Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.