Nasza Historia

Począwszy od połowy lat 90. XX wieku gry książkowe w naszym kraju zaczęły szybko tracić na popularności. Swoją rolę w tym procesie miały niewątpliwie zawirowania na rynku wydawniczym i zalew zagranicznych tytułów spod znaku fantastyki i horroru.

W tej krzykliwej gmatwaninie nowości, również technicznych, w rodzaju wideogier Nintendo i rodzimych podróbek tej konsoli, zbyt mało uwagi poświęcono właściwej promocji książek-gier, jak je niekiedy nazywano. Bezlitosne prawa marketingu zepchnęły gamebooki do niszy, z której zaczęły dźwigać się dopiero na początku nowego tysiąclecia.

logoW roku 2002 Łukasz Alien Sewastianik założył swój portal. Przez szereg lat ta niewielka strona sukcesywnie przyciągała ku sobie miłośników, wówczas zdającego się umierać, gatunku. Na jej łamach zaczęto publikować amatorskie gry polskich twórców, oraz zbierać podstawowe dane bibliograficzne wszystkich wydanych w naszym kraju gier książkowych. Pod koniec 2007 roku, pod kierownictwem Michała Recoila Rosińskiego (od sierpnia 2008 roku administratora strony Sewastianika), powstało forum tematyczne, na którym ostatecznie wykrystalizowała się grupa twórców i miłośników gatunku dążąca do przeobrażenia i rozpropagowania idei gier książkowych.

Zwieńczeniem procesu prób ocalenia gier książkowych od zapomnienia było założenie, pod koniec 2010 roku, przez Mikołaja Kołyszko i Beniamina Muszyńskiego magazynu internetowego Masz Wybór oraz związanego z nim Wydawnictwa Wielokrotnego Wyboru. Od tamtej pory działamy aktywnie na rzecz promocji gier książkowych w Polsce oraz wzbogacamy ofertę wydawniczą wydanymi przez nas powieściami interaktywnymi.

logoDziałający w latach 2010 – 2012 magazyn internetowy Masz Wybór (założony przez Beniamina Muszyńskiego i Mikołaja Kołyszko) był jedynym w Polsce pismem poświęconym interaktywnym, fabularnym gałęziom kultury. W wersji elektronicznej ukazało się siedem numerów. Warto wspomnieć, że w tym czasie darmowe, papierowe wersje naszego magazynu dostępne były w kilku polskich miastach! Jeśli jesteście ciekawi gdzie konkretnie, to kliknijcie TUTAJ.

naszeObecnie kontynuujemy naszą misję propagowania idei gier książkowych w Polsce za pośrednictwem niniejszej strony. Skupiamy się na utworach, które umożliwiają czytelnikowi wpływ na historię prezentowaną przez autora. Głównym, choć nie jedynym, obiektem naszego zainteresowania są gry książkowe (czyli tzw. gry paragrafowe lub gamebooki) i filmy interaktywne.

Jednak to wszystko nie miałoby miejsca, gdyby nie WY, nasi Czytelnicy i Fani, którzy od samego początku wytrwale wspieracie naszą sprawę. Dziękujemy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *