Księgarnia

Witajcie w naszej księgarni!

nasze

 

GRY KSIĄŻKOWE

Aby zapoznać się z oferowanymi przez nas grami książkowymi kliknij TUTAJ

PROZA NIEINTERAKTYWNA

Aby zapoznać się z oferowaną przez nas prozą nieinteraktywną (tradycyjną) kliknij TUTAJ

________________________________________________________

Polecamy:
Twierdza


Poszukiwani nieustraszeni wędrowcy, awanturnicy i poszukiwacze przygód, chętni wyruszyć na pasjonującą wyprawę! Zdobądź sławę i bogactwo, zostań bohaterem, o którego czynach będą śpiewać pieśni, opowiadać legendy, pisać księgi. Przeżyj niesamowitą przygodę pełną wrażeń i niebezpieczeństw!

Twierdza Michała „Recoila” Rosińskiego to największa gra książkowa w Polsce. Wcielisz się w niej w jedną z pięciu postaci i poprowadzisz ją wprost do serca okrytej złą sławą Twierdzy. To Ty zdecydujesz jaki czeka ją tam los, bo przeznaczenie Twojego bohatera nie zostało jeszcze przypieczętowane. Przed Tobą jeszcze długa droga. Czy opowieść o Twoim bohaterze dobrze się skończy? Przekrocz bramy Twierdzy i przekonaj się!
Kup TUTAJ

Moja mała trylogia

Moja mała trylogia to zbiór trzech krótkich (nieinteraktywnych) powieści najpłodniejszego polskiego twórcy gier książkowych, Beniamina Muszyńskiego. Powstałe w latach 2012-2014 teksty oscylują wokół problemów społecznych, często odsłaniając mroczną stronę ludzkiej natury.

Tryby to klasyczne political fiction, którego akcja osadzona jest w państwie wzorowanym na Polsce, w roku 2000. Świat przedstawiony opiera się na zmianach społecznych jakie wywołała uchwalona w 1994 roku ustawa ONZ znosząca oficjalne formy kultu jako odpowiedź na bliskowschodni kryzys o podłożu religijnym, w którym użyto broni jądrowej.

Herostrates to opowieść o bibliotekarzu Tytusie, który traci prace, a następnie ulega poważnemu, zakończonemu wielomiesięczną śpiączką wypadkowi. Po przebudzeniu pogrąża się w marazmie, sukcesywnie oddalając się od swojej partnerki. By zrealizować śmiały plan odmiany nieznośnego biegu takiego życia postanawia wykorzystać destruktywną, ale jednak – siłę, jaką daje show biznes.

Skontrum to studium powolnego upadku Sebastiana, który w dniu swojego ślubu odcina się definitywnie od dotychczasowego życia. Ucieka (fizycznie i mentalnie) do przeszłości, jadąc do rodzinnego Miasteczka, aby spotkać się ze starymi, niegdyś bliskimi, przyjaciółmi. Chce pomóc jednemu z nich, Wojtkowi, w skontrum, czyli inwentaryzacji księgozbioru biblioteki. Zyskuje przez to okazję do zmierzenia się z dręczącymi go demonami przeszłości.

EPUB pobrania na woblinku, a PDF i MOBI TUTAJ. Wersja drukowana dostępna w wybranych bibliotekach na terenie całej Polski.

KOMIKSY INTERAKTYWNE

Zostań bohaterem komiksu i decyduj o swoich losach! Jak to jest być bohaterem komiksu i jednocześnie grać, tworząc swoją własną fabułę? Teraz możesz się o tym przekonać, sięgając po komiksy paragrafowe! Aby przenieść się do świata komiksu, wystarczy wybrać postać, w którą chcesz się wcielić, i poruszając się pomiędzy ponumerowanymi kadrami, decydować o tym, jak potoczą się jej losy. Przygotuj się na zabawę pełną zaskakujących zwrotów akcji, bo główne hasła, które towarzyszą komiksom paragrafowym to: wyzwanie, ryzyko i tajemnica.

Podczas starannie przemyślanej, niezwykle emocjonującej gry będziesz zdobywać nowe umiejętności i przedmioty, a gdy zajdzie potrzeba, staniesz do walki, w której ceną może być Twoje życie. Stawisz czoło ludziom i potworom, wykorzystasz swoją wiedzę i magię, a wszystko po to, by przeżyć niesamowite historie.

Dlaczego komiksy paragrafowe są tak wciągające, pełne emocji i bez reszty angażują gracza?

To dlatego, że istnieje wiele sposobów na zakończenie rozgrywki, a czasem również wiele zakończeń komiksu. Wszystko zależy od wyborów, jakich dokonuje gracz. To sprawia, że komiksy paragrafowe można czytać wiele razy, z rosnącą ciekawością. Starannie przemyślana mechanika gry, świetna kreska rysowników na długo zatrzymają gracza w świecie walecznych rycerzy, wilkołaków i wampirów, londyńskich detektywów a także nieustraszonej łowczyni nagród.

Wydawnictwo FoxGames zaprasza do poznania barwnej rzeczywistości komiksów paragrafowych, od których nie sposób się oderwać.

 

Cztery śledztwa Sherlocka Holmesa

W mrocznym Londynie detektywom nigdy nie brakuje spraw do rozwiązania. Kto stoi za morderstwem madame Yvette, kradzieżą złotego skarabeusza, okrutnymi torturami i zniknięciem kotki pani Hudson? I kto podsunął ci te wszystkie sprawy? Przecież nie możliwe, żeby on powrócił… Masz mało czasu, bo ktoś tu bardzo sprawnie rozdaje karty i myli tropy, raz po raz narażając cię na śmiertelne niebezpieczeństwo.

Jako ekscentryczny Sherlock lub zdystansowany doktor Watson – wybór postaci zależy od Ciebie – musisz w mig kojarzyć fakty, umiejętnie stawiać podejrzanym pytania i mieć oczy dookoła głowy. Twój umysł, intuicja i spostrzegawczość to wszystko, co masz. Czy to wystarczy, by przechytrzyć geniusza zbrodni?

 

Wilkołak

Niech cię nie zmyli senna atmosfera przykrytego śniegiem Białegoboru… W tym miasteczku dzieją się straszne rzeczy. A Ty, Eoras, uczeń maga już za chwilę staniesz się także wilkołakiem. I lepiej szybko się nauczyć myśleć i walczyć jak on, bo nie masz ani chwili do stracenia: twój mistrz Tedocred zniknął i pewne jest, że nie wybrał się na spokojny spacer po lesie. Mówią ci o tym liczne znaki: tajemne emblematy na ciałach ofiar, mrożące krew w żyłach opowieści o ludziach przepadających bez śladu i intuicja.
Kto za to wszystko odpowiada? Wampiry, a może wataha wilkołaków?

Wilczy zmysł słusznie ci podpowiada, że sprawa nie jest taka prosta. Korzystaj ze swej wiedzy, Uczniu maga, nadstawiaj uszu, Wilku. Czy ci się powiedzie? To zależy już tylko od Ciebie.

 

Łzy bogini Nuwy

W urzekającym, choć nie wolnym od zagrożeń świecie średniowiecznej Azji, żądza zysku może mieć straszne konsekwencje. Ze świątyni bogini Nuwy trzech złoczyńców kradnie boskie pędy. Dla miasta, które zostaje w ten sposób pozbawione ochrony, oznacza to początek epoki pełnej nieszczęść.

Jednak Ty, łowczyni nagród, podejmujesz się wyzwania: w nadziei na sowitą zapłatę obiecujesz odnaleźć złodziei i zwrócić skradzione relikwie. Spakuj więc fiolki z trucizną, naostrz swe noże i przygotuj się do dalekiej drogi, bo w poszukiwaniu łotrów przemierzać będziesz tajemnicze lasy, wilgotne lochy i wąskie uliczki chińskich wiosek. Musisz się jednak spieszyć, bo gdy zajdzie słońce na ocalenie miasta będzie za późno…

 

Rycerze

Jesteś jednym z trzech braci, którzy pragną porzucić życie na wsi i zostać rycerzami w służbie miłościwego króla Ludwipchełka. Jednak w średniowiecznej szkole rycerzy obowiązują surowe zasady: jeśli chcesz sięgnąć po zaszczyty i wieść życie pełne przygód,
musisz najpierw przejść serię prób.

Udasz się więc w niebezpieczną podróż, stawisz czoło podstępnym szubrawcom, mściwemu nędzarzowi czy nieprzejednanej Karince, dowódcy królewskiej straży. Jeśli wykażesz się odwagą, wytrwałością i cierpliwością, a także znajdziesz bransoletki męstwa, zostaniesz pasowany na rycerza. Pamiętaj, by używać i mięśni, i rozumu. Twoje przeznaczenie jest w Twoich rękach, więc nie pozwól, by skrócono cię o głowę!

 

Teraz już na pewno wiesz, w którego bohatera komiksów paragrafowych chcesz się wcielić najpierw. Udanej zabawy!

Praktyczny kurs pisarstwa

Darmowy fragment.pdf

Podręcznik pisarstwa autorstwa Katarzyny Krzan. Bardzo cenna pozycja dla każdej osoby chcącej odnieść sukces za sprawą swoich dzieł fabularnych. Dzięki obszernym rozdziałom poświęconym prowadzeniu narracji, sposobie kreowania bohaterów, fabuły i nastroju, przyda się zarówno pisarzom gamebookowym, jak i klasycznym, początkującym i doświadczonym.

36 odpowiedzi na „Księgarnia

  1. Pingback: ZewCthulhu.pl » Zaginiony

  2. LittleMe pisze:

    Fajnie,że piszecie coś takiego i wrzucacie za darmo do sieci.
    Powodzenia! 🙂

  3. Kołyszko pisze:

    Dzięki 🙂 Mimo wielu trudności nie zamierzamy przestać 🙂

  4. Pingback: Zew Cthulhu - strona o grze rpg » Zapowiedź nowej gry paragrafowej – „Pokuta”

  5. BartiB pisze:

    Dzięki!
    Jakbyście mogli jeszcze przekonwertować je wszystkie na czytniki, to już w ogóle byłoby meeega! 😉

  6. Pingback: H. P. Lovecraft – Polski serwis » Blog Archive » Blog „Coś na progu” / nowy gamebook

  7. Pingback: Tajemne Oblicze Świata II – kolejna interaktywna książka z Wydawnictwa Wielokrotnego Wyboru | Świat Czytników

  8. maruda pisze:

    Fajnie by było, gdyby udało się zamieścić te książki w formacie doc. z hiperłączami do kolejnych paragrafów(Wiem że zrzędzę, ale czytanie pdf.-ów na moim czytniku to prawdziwa męka…).

    • KrowaQ pisze:

      W ciągu najbliższych miesięcy wszystkie już wypuszczone gry zostaną wyposażone w hiperłącza, tak jak Pokuta i Tajemne Oblicze Świata 2, bo czytanie PDF z ekranu, szczególnie, przy konieczności ciągłego przewijania rzeczywiście daje się we znaki.

  9. radix pisze:

    Świetna strona. Dzięki Wam poznałem gry paragrafowe, rewelacyjna rozrywka. Biorąc pod uwagę mój wiek, lepiej późno niż wcale. Liczę na więcej pozycji, dobry pomysł z konwersją na e-readery. Tak trzymać!

  10. Rerdrigar pisze:

    Czumu „Megiddo” zniknęło ze strony?

  11. KrowaQ pisze:

    Ponieważ teraz poprawiona wersja Megiddo zawarta jest w podlinkowanej wersji Szklanej Twarzy jako dodatek 🙂

  12. Wojtek pisze:

    Wasze gry czyta się jak zwykłe powieści, fajny pomysł żeby tak to zrobić 🙂

  13. Pingback: Świat Czytników rok temu – październik 2011 | Świat Czytników

  14. yenan pisze:

    Witam!
    czy po konwersji (z mobi na mobi, tylko po to, żeby pozbyć się przerw między akapitami) coś w „działaniu” książki może się zepsuć?

  15. Pingback: AKCJA MINIATURA TRWA! | Masz Wybór

  16. Pingback: JUBILEUSZOWE UPOMINKI | Masz Wybór

  17. Pingback: „DZIENNIK ALONZO TYPERA” – KOMPLETNY I W CAŁOŚCI | Masz Wybór

  18. dareksz pisze:

    od dziecka jestem zwolennikiem takich książek.Kiedyś zbierałem wehikuł czasu,potem czytałem wydrukowane na papierze xero a teraz dzieki technice czytam je na smartphonie. Naprawdę rewelacja.Pozdrawiam i życzę jeszcze większych osiągnięć.

  19. Pingback: CZEKA NA WAS PRZEBUDZENIE | Masz Wybór

  20. MM pisze:

    Jestem z Krakowa.Dawno temu(z 15 lat temu) na giełdzie książkowej (na Grzegórzeckiej) dane mi było zakupić prawdopodobnie od autora dzieło paragrafowe pt.:Quenta Sillimarils (czy jakoś podobnie).Było ono stworzone na maszynie do pisania i powielane na ksero.Niestety w przypływie głupoty i fascynacji RPG (po co mi paragrafówka) po kilkukrotnym przejściu grę bez skopiowania sprzedałem.Być może ktoś ową grę posiada i mógłby ja udostępnić(może dałoby się ją przekonwertować na urządzenia mobilne)

  21. Pingback: MINIATURY ONLINE TERAZ TEŻ OFFLINE – CALLISTA | Masz Wybór

  22. Pingback: MINIATURY ONLINE TERAZ TEŻ OFFLINE – PRYWATNE ŚLEDZTWO | Masz Wybór

  23. Pingback: MINIATURY ONLINE TERAZ TEŻ OFFLINE FINAŁ – PLAGA | Masz Wybór

  24. Pingback: Książki i opowiadania za darmo (i legalnie) ! - lastinn

  25. AK Studio pisze:

    Cieszę się że przez przypadek natrafiłem na tą stronę. To co tu się znajduje to dzieła niesamowicie kreatywnych ludzi. Chciał bym aby ten gatunek literacki był rozpowszechniany i dostępny dla wszystkich. Ja osobiście nie byłem zwolennikiem książek, nie lubiłem czytać. Szukając czegoś ciekawego dla mojej narzeczonej trafiłem tutaj. Pobrałem jedną z dostępnych gier i chcąc sprawdzić czy tematyka zainteresuje moją kobietę wciągnąłem się w fantastyczny świat gier paragrafowych. Teraz razem wieczorami siadamy przy winku i wspólnie czytamy jedną książkę a jak byśmy czytali dwie zupełnie różne. Ale co chcę powiedzieć. Bardzo spodobał mi się ten pomysł i ja jako równie kreatywny człowiek postanowiłem spróbować swoich sił w tym „sporcie”… Pracuję właśnie nad jedną powieścią którą wyślę do redakcji i może się spodoba. Pracuję także nad stroną internetową do której adres podam jak będzie gotowa. Pragnę nawiązać z wami współpracę i udostępniać wasze dzieła również na mojej stronie. Ale wszystko w swoim czasie. Dziękuje wam za tą stronę

  26. Pingback: Szkic zbiórki Dogs in the Vineyard | Darken.pl

  27. tariq pisze:

    Ogromnie się czieszę, że znajomy skierował moją uwagę na tą stronę. W latach 90-tych czytałem Wojownika Autostrady i Wehikuły Czasu , z zapartym tchem i wielokrotnie oczywiście. Później jakoś ciężko było znaleźć kolejne pozycje i zapomniałem o tym gatunku.
    a Tu patrzcie Państwo – gry paragrafowe mają się dobrze i stoją na naprawdę wysoki poziomie literackim.

    Mam tylko jeden problem. Gamebooki, ktore sciagnalem ,nadaja sie do czytania na komputerze. Po wydrukowaniu ciezko sie szuka paragrafow, szczegolnie jezeli sa podzielone rozdzialy. czy ktos zna jakis sposob, zeby zrobic spis na ktroych stronach znajduja sie linki/rozdzialy.
    Albo (to pewnie niemozliwe, ale co…) – czy daloby sie tak, zeby przy odnosnikach do paragrafow – byly numery stron.

    • Mikołaj Kołyszko pisze:

      Witaj Tariqu!

      Zauważ, że te gamebooki, w których są rozdziały, inaczej mają numerowane paragrafy. Przykładowo w „Tle” w pierwszym rozdziale paragraf 28 jest zapisywany własnie 28, a w rozdziale 2 paragraf o tym samym numerze jest zapisywany 028. Z kole w rozdziale trzecim znów jest to 28. Mam nadzieję, że to ułatwi Ci przyjemną lekturę.

      Natomiast sugestia by przy numerach paragrafów były podawane też numery strony jest bardzo ciekawa i być może zastosujemy ją w przyszłości. Jest bardzo pracochłonna (jakakolwiek większa zmiana w tekście choćby jednego paragrafu wymusza wprowadzanie poprawek w całej książce), ale dla odpowiedniego efektu być może ją zostosujemy.

      Dziękujemy bardzo za miłe słowa i sugestie! Właśnie dla takich słów znajdujemy jeszcze czas po godzinach, by rozwijać gamebookową pasję 🙂

      Pozdrawiamy!

  28. Pingback: SPÓJRZCIE W WITRAŻ! | Masz Wybór

  29. Pingback: „JANEK” W WOJSKOWYCH SZEREGACH | Masz Wybór

  30. Pingback: ZA WSZELKĄ CENĘ MOBILNIE | Masz Wybór

  31. nick(t) pisze:

    Szacunek!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *