Pracownia Otwierania Kultury ogłosiła konkurs na narzędzie cyfrowe bazujące na zdigitalizowanych zasobach dziedzictwa. Jedną z propozycji jest gra książkowa!
Pracownia Otwierania Kultury to lab technologiczny działający przy Centrum Cyfrowym, który gromadzi przedstawicieli instytucji kultury, badaczy społecznych, projektantów doświadczeń, programistów i ekspertów, którzy wspólnie projektują innowacje oparte na zdigitalizowanych zasobach kultury.
W roku 2017 w Pracowni powstały cztery koncepcje narzędzi cyfrowych bazujących na zdigitalizowanych zasobach dziedzictwa. Pracowały nad nimi zespoły reprezentujące cztery instytucje: Muzeum Historii Polski (w roli partnera), Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Warszawy i Ośrodek KARTA.
Ponieważ wierzymy, że to użytkownicy są najważniejszymi recenzentami produktów, wytypowanie prototypów do wdrożenia odbędzie się na podstawie publicznego głosowania, któremu towarzyszy głosowanie jury złożonego z ekspertów branżowych oraz zarządu Centrum Cyfrowego.
Jeśli obejrzeliście już wszystkie narzędzia, zapraszamy do oddania głosu na to, z którego najbardziej chcielibyście korzystać! Wasz głos może sprawić, że trafi ono do Waszych rąk wraz z końcem 2018 roku!
Głosowanie trwa od 13 do 26 listopada.
Dwudziestolecie bez filtra
Bogato ilustrowana gra paragrafowa pozwalająca wcielić się w postać żyjącą w dwudziestoleciu międzywojennym i poczuć zarówno ducha historii, jak i klimat codziennego życia w tym okresie. Gracz wciela się w młodą osobę, wchodzącą w dorosłość i podejmującą pierwsze życiowe wybory w roku 1918.