Gry Książkowe

Większość naszych interaktywnych dzieł jest dostępna za darmo w formatach PDF, EPUB i MOBI. Pliki w wersji PDF posiadają podlinkowane paragrafy (polecamy do przeglądania program Adobe Acrobat Reader!), więc zapomnijcie o konieczności ciągłego przewijania treści w poszukiwaniu właściwego paragrafu – wystarczy tylko kliknąć! Miłej lektury!

Od 2010 wydaliśmy dla Was już ponad czterdzieści gier książkowych!

Inne Światy

Inne Światy to projekt niezwykły. Toteż z olbrzymią przyjemnością zgodziliśmy się objąć patronatem upamiętniający profesora Mirosława Gołuńskiego maraton pisania gier książkowych. Zwłaszcza, że jego wynikiem jest niniejsza antologia zawierająca 11 tekstów interaktywnych.

I Maraton Pisarski im. Mirosława Gołuńskiego odbył się na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego na początku stycznia 2024 r. Pomysł był prosty: uczestnicy (solo bądź w parach) pojawili się na wydarzeniu, poznali temat przewodni konkursu i na 24 godziny osiedli w pomieszczeniach biblioteki Uniwersytetu, pisząc i konsultując swoje pomysły. Nie narzucono żadnej struktury tekstów ani nawet obowiązującego formatu – tak, by zapewnić możliwie dużą różnorodność, także w konstrukcji prac.
Członkowie jury w trzech sesjach rozmów indywidualnych starali się odpowiadać na wątpliwości twórców i podpowiadać rozwiązania – przede wszystkim pod kątem kompletności opowieści; stworzenie gry paragrafowej w 24 h jest naprawdę nieproste.

Krzysztof Chmielewski

Teksty zamieszczone w antologii Inne Światy są autorstwa (według kolejności publikacji):

Anna Sroka, Paweł Stachowiak, Dominik Juchimiuk, Oleg Ushakov, Patrycja Pietrykowska, Natalia Samotyja, Sebastian Kilichowski, Kinga Jensz, Marta Jessel, Klaudia Stanek, Karolina Kosecka, Szymon Stempczyński, Laura Śniegocka, Miłosz Czapiewski, Kinga Koryńska.
Gratulujemy!

Autorstwo: Praca zbiorowa
Korekta: Magdalena Górecka
Grafika: Natalia Janik (okładka i ilustracje)
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Julia Borkowska, Szymon Świerad, Sara Wasilewska
Objętość: 299 stron
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I || ISBN 978-83-959921-7-9 || 2024

Po przeczytaniu tej antologii możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Pechowa robota

Pechowa Robota to sensacyjna, brutalna opowieść świadomie garściami czerpiąca z kampowej estetyki horrorów i thrillerów z lat 80’ i 90’ XX wieku. Nasz bohater, drobny złodziejaszek, wpada po uszy w krwawe szambo.

Prosta, ale pechowa robota, obrobienie kolejnego mieszkania, sprawia, że zostajemy wplątani w sprawę brutalnych, seryjnych zabójstw kobiet. Kim jest morderca? Jak możemy go powstrzymać? Bo na wycofanie się z tej afery jest już za późno. Policja może uznać nas za winnych, poza tym ten maniak będzie chciał się pozbyć niewygodnego świadka swoich zbrodni. Mamy przejebane!

Pechowa robota to stosunkowo niewielki, ale ostry jak maczeta szaleńca gamebook, to efekt współpracy dwóch autorów (Beniamina Muszyńskiego i Piotr Bąkowskiego). Miłośników groszowej literatury horrorowej, która pojawiła się w Polsce na początku lat 90’ XX wieku, szczególnie za sprawą wydawnictwa Phantom Press. Jeśli coś mówi Ci ta nazwa – wiesz już, co na Ciebie czeka!

Ten porzucony w 2011 projekt został w 2024 dokończony przez Beniamina Muszyńskiego. 

Trigger warning:
#Przemoc wobec kobiet

Autorstwo: Piotr Bąkowski, Beniamin Muszyński
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Justyna Bzdoń (okładka), Tatiana Tatik Dawidziuk (ilustracje)
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Szymon Świerad, Filip Wójcik
Objętość: 124 strony, 99 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I || ISBN 978-83-959921-6-2 || 2024

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ocenić ją na LubimyCzytać.

Recenzje: Anastazja Faith

Ḫé-mu-ù-zu

Ḫé-mu-ù-zu to gra książkowa z gatunku fikcji historycznej. Jej akcja rozgrywa się kilka tysięcy lat temu w niewielkiej społeczności osiadłej  nad brzegiem olbrzymiego jeziora. Ledwie kilka pokoleń wcześniej, mieszkańcy osady porzucili koczowniczy tryb życia i zdecydowali się tam osiedlić.

Wcielisz się w kowala, który w dramatycznych – w konsekwencji swojego czynu – okolicznościach będzie musiał zająć się wychowaniem dwójki swoich nowo narodzonych dzieci. Bliźniąt. To wielka odpowiedzialność, bowiem narodziny bliźniąt w świecie, w którym żyje, to zapowiedź wielkich zmian.

Na zakończenie przeczytajmy, jak autor, pasjonat historii starożytnej i religioznawstwa, tłumaczy tytuł gry:

Wykreowałem świat oparty na zamierzchłej przeszłości, lecz stanowiący jedynie fantazję na jej temat, nie zaś źródło rzetelnej wiedzy historycznej. Tytuł niniejszego dzieła to sumeryjski zwrot „Ḫé-mu-ù-zu”, który można przetłumaczyć (za – przyznaję – Wikipedią) jako „Obyś tego doświadczył”. Miejscem akcji nie jest jednak Sumer, chociaż możesz przyjąć, że wydarzenia, w których będziesz uczestniczył rozgrywają się w czasach schyłku owej cudownej cywilizacji.

Jak sam mówi, inspiracją do powstania tej gry były lektury takie jak: Kowale i alchemicy (Mircea Eliade), Etnologia religii (Andrzej Szyjewski) oraz Szamanizm i archaiczne techniki ekstazy (Mircea Eliade).

Trigger warning:
#Przemoc wobec zwierząt

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Magdalena Górecka, Michał Ślużyński
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Andrzej Betkiewicz, Michał Ślużyński, Filip Wójcik
Objętość: 177 stron, 234 paragrafy
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I ||ISBN 978-83-959921-5-5 || 2023

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Resymulacja

Resymulacja to pomysłowe science fiction, o którym na początku nie chcemy powiedzieć Ci zbyt wiele, żeby nie zepsuć fabularnej niespodzianki przygotowanej przez autora.

Miejscem akcji jest Księżyc Górniczy 1 Układu Mezeusz, gdzie wysłana przez Radę Wolnej Planety Ziemi ekspedycja odkryła złoża cennego surowca. Nasz bohater znajduje się w powstałej w tym miejscu bazie, która właśnie jest atakowana przez krwiożercze bestie. Co, poza przeżyciem, jest naszym zadaniem? Odpowiedź na to pytanie nie jest wcale takie proste…

Mimo niewielkiej liczby paragrafów, autor sprytnie wykorzystuje możliwości gry książkowej jako medium pozwalającego na opowiedzenie tej samej – pozornie – historii z różnych punktów widzenia. Pozwala to również na wielokrotną, ale szybką rozgrywkę kilku ścieżek w krótkim czasie. Na pewno jest to zaleta dla mniej cierpliwych czytelników lub po prostu początkujących. Zapnijcie pasy – nadciąga Resymulacja!

Autorstwo: Maciej Rogoziński
Korekta: Ewa Dusik-Krupa
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Andrzej Betkiewicz, Krzysztof Firkowski
Objętość: 69 stron, 32 paragrafy
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I ||ISBN 978-83-959921-4-8 || 2023

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ocenić ją na LubimyCzytać.

Recenzje: Anastazja Faith

Jeśli horror SF to Twoja rzecz, polecamy zapoznać się ze Skafandrem Pawła Bogdaszewskiego. Jeśli wolisz zaś intrygi space opery, to Lot Żółtej Orchidei Igora Małyszczaka będzie dobrym wyborem.

Wagabunda

Wagabunda to ponura, postapokaliptyczna przyszłość, w której każdy dzień jest walką o przetrwanie. I jednocześnie przygodą. Świat przed tajemniczym upadkiem był podobny do naszego, życie ułatwiały maszyny, śmierć zadawała broń palna.
Nasza wspólna historia zaczyna się w obozie niewolników, z którego Twój bohater usiłuje zbiec. To jednak dopiero początek swobodnej przygody, gdzie kolejne etapy niekończącej się podroży będziemy wyznaczać dla siebie sami. To poniekąd literacki sandbox.

Wagabunda zręcznie operuje typowymi dla gatunku postapokalipsy schematami. Pozwala eksplorować te elementy przygotowanego przez autora świata, które wydaje się dla nas najciekawsze. Otoczenie również będzie się zmieniać, możemy na przykład równie dobrze trafić do siedziby sekty, walczyć z gangiem motocyklowym albo polegać na wiernym ostrzu podczas starć wręcz.
Zdecydowanie warto wielokrotnie powracać do tego tytułu i prowadząc barwne, chociaż niebezpieczne, życie wagabundy szukać dla siebie miejsca na świecie.

Jednak naszym celem zawszę będzie to co, skrywa się za horyzontem. Jedna z tych gier książkowych, która podkreśla że ważna jest droga.

Autorstwo: Krzysztof Firkowski
Korekta: Ewa Dusik-Krupa, Michał Ślużyński
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Andrzej Betkiewicz, Paweł Bogdaszewski, Michał Ślużyński, Filip Wójcik
Objętość: 213 stron, 250 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I || ISBN 978-83-959921-3-1|| 2022

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Utopia

Utopia to trzecia, finalna część Cyklu Megiddo, więc rozgrywa się w tym samym uniwersum co Szklana Twarz i Tło, jednak kilka tysiącleci później. Znajomość poprzednich części nie jest jednak wymagana, aczkolwiek oczywiście może pomóc głębiej wejść w świat przedstawiony.

Utopia to dystopijna wizja przyszłości, gdzie na zrujnowanej Ziemi resztki ludzkości mimo wszystko wytrwale egzystują. Konkretnie to w dwóch miejscach, zamkniętej społeczności nowoczesnej wieży i pobliskich ruinach prastarego miasta Megiddo. Czy coś łączy te pozornie odcięte od siebie miejsca?

Społeczność wieży podlega ściśle określonym prawom, gdzie użyteczność jednostki stanowi o jej wartości jako cząstki ogółu. Bohater, w którego się wcielamy to nieco wybrakowany trybik tej „doskonałej” maszyny. Poznajemy go w momencie gdy ma powrócić do wspólnoty po paru miesiącach swego rodzaju „rehabilitacji”, która ma pozwoli mu znów stać się w pełni „użytecznym”.

To dopiero początek drogi, której zakończenie zależeć będzie od naszych decyzji. Czasem pozornie niepozornych. Wielowątkowy gamebook, bawi się pojęciem utopii i zachęca to wielokrotnych powrotów i eksploracji nowych ścieżek. Najważniejsza jest droga! Jaka będzie Twoja?

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Anna Lisiecka, Justyna Anna Maksoń
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Paweł Bogdaszewski, Michał Ślużyński
Objętość: 252 strony, 385 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I || ISBN 978-83-959921-1-7 || 2021

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Sąsiedzi Lonesbury

Jeśli cenisz prozę mistrza grozy H. P. Lovecrafta, ta gra książkowa jest dla Ciebie pozycją obowiązkową. Proza Samotnika z Providence jest Ci jeszcze obca? W takim razie to właśnie Sąsiedzi Lonesbury mogą zainteresować Cię tym niepokojącym uniwersum. Nasza historia zaczyna się w lipcu 1928 roku, a Tobie przyjdzie się wcielić się w Fredericka Stevensona, który jest w podróży do swojego przyjaciela w Arkham w Nowej Anglii. Spokojna podróż pociągiem nie trwa jednak długo, dochodzi bowiem do uszkodzenia torów. W rezultacie pociąg zatrzymuje się na pustkowiu, a Frederick nawiązuje bliższą znajomość z dwójką pasażerów. Bardzo szybko okazuje się, że nasz bohater wplątuje się w ten sposób w niebezpieczną przygodę rodem z najgorszych koszmarów.

Fabuła ma formę dziennika głównego bohatera, przeplatając jego wpisy z podejmowanymi przez nas decyzjami. Warto podkreślić, że paragrafy są ilustrowane grafikami ASCII-Art wykonanymi samodzielnie przez samego autora. Niestety Jarosław Klofta zmarł w 2014 roku, pokonany przez okrutną chorobę. Kiedy udało nam się skontaktować z jego rodziną, uzyskaliśmy zgodę na ponowne wydanie Sąsiadów Lonesbury. Tekst ten jest pamiątką po Jarku, dowodem na jego istnienie, śladem, który pozostawił on w sercach i umysłach wielu z nas. To Wy, czytelnicy, możecie sprawić, że pamięć o nim NIGDY nie zagaśnie!

Autorstwo: Jarosław Klofta
Korekta: Anna Lisiecka, Michał Ślużyński
Grafika: Justyna Bzdoń (okładka), Jarosław Klofta (ilustracje)
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Andrzej Betkiewicz, Michał Rosiński, Michał Ślużyński
Objętość: 122 strony, 177 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie II || ISBN 978-83-951564-9-6 || 2021

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Recenzje: Anastazja Faith

Jeśli lubisz lovecraftowe klimaty, koniecznie zapoznaj się z Zaginionym Beniamina Muszyńskiego.

cybercop cena nieśmiertelności

Gra książkowa Cybercop zabiera nas w mroczną przyszłość. Jak się okazuje, rozwój technologii nie powstrzymał obecnych problemów. a wręcz stworzył kolejne. Tonące w strugach deszczu ulice, na powierzchni których odbijają się niezliczone neonowe światła miasta. Mimo że cybernetyczne wszczepy podnoszą możliwości ludzkiego ciała, w konsekwencji wydaje się ono coraz mniej ludzkie. Ponura, dystopijna wizja przyszłości. Cyberpunk! Ta historia, pełna rozwlekłych, melancholijnych opisów, świadomie odhacza wszystkie ikoniczne dla gatunku motywy. Mamy trapione bezprawiem miasto, gliniarza z problemami (to nasza postać!), technologiczną sektę i misję do wykonania za wszelką cenę.

Bez wątpienia cyberpunkowa estetyka nie przemawia do wszystkich. Mimo tego fani gatunku na pewno poczują się na kartach tej gry książkowej jak w domu. Również niezdecydowanych serdecznie zachęcamy do zanurzenia się w dystopijnej wizji przeszłości, jak oferuje nam Cybercop.

Uwaga! W tekście występują wulgaryzmy.

Autorstwo: Filip Wójcik
Korekta: Ewa Dusik-Krupa
Grafika: Justyna Bzdoń (okładka), Karta Postaci (na podstawie projektu autora) – wykorzystano zasoby internetowe (Flaticon, Freepik, Freesvg, Pixabay, Pixy, Svgrepo) zgodnie z licencją Creative Commons 0
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Andrzej Betkiewicz, Paweł Bogdaszewski
Objętość: 186 stron, 115 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I || ISBN 978-83-959921-2-4 || 2021

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Jeśli od cyberpunka wolisz zaś przygody w kosmosie, polecamy Lot Żółtej Orchidei czy też Resymulację lub Czarny Legion.

Pewnej wilczej nocy

Pewnej Wilczej Nocy to miniaturka utrzymana w nieco baśniowej konwencji opowieść o fantastycznym świecie. Wcielisz się w członka plemienia, czyli młodego łowcę. Przed nim niełatwe zdanie, musi on bowiem udowodnić swoją wartość. Wszakże to jego pierwsze polowanie! 

Chaos – to mieszanka energii.
Chaos – to wszechświat, do którego można przeniknąć z wielu innych wszechświatów.
W głębinach Chaosu, między Wielkimi Rafami i mgławicami, dryfują ogromne odłamki – potężne fundamenty ze starożytnych, zastygłych, magicznych mas pierwotnej materii.
Przepełnia je magia. Na ich powierzchni i w głębinach żyją niezwykłe rośliny i zwierzęta.
Zamieszkują je inteligentne rasy oraz liczne potwory.
Na jednym ze starożytnych odłamków, ogromnym kontynencie, który wchłonął wszystkie znane strefy klimatyczne, żyje wiele dzikich plemion, których poziom rozwoju odpowiada znanej nam epoce kamienia.

Pomimo niewielkiej objętości, nie jest łatwo przejść wszystkie próby i przeżyć spotkanie z bestią. Warto więc nie zniechęcać się częstymi porażkami i dać z siebie wszystko podczas pierwszego, samotnego polowania. 

Pewnej Wilczej Nocy to prezent dla polskiej społeczności miłośników literatury interaktywnej. Jej autor, Jurij Charłamow, to rosyjski pisarz, który stworzył również gamebook „Преддверие” („Przedsionek”). Jest to monumentalne dzieło, bowiem liczy sobie blisko 2500 paragrafów na przeszło 900 stronach.

Nasz wywiad z nim przeczytanie TUTAJ.

Trigger warning:
#Przemoc wobec zwierząt

Autorstwo: Jurij Charłamow
Tytuł oryginału: ОДНАЖДЫ ВОЛЧЬЕЙ НОЧЬЮ
Tłumaczenie:
Beniamin Muszyński
Korekta:
Ewa Dusik-Krupa
Grafika: Ewa Dusik-Krupa (okładka)
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Andrzej Betkiewicz, Beniamin Muszyński
Objętość: 37 stron, 63 paragrafy
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I || ISBN 978-83-951564-8-9 || 2021

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Recenzje: Anastazja Faith

Lot Żółtej Orchidei okładka

Lot Żółtej Orchidei to wielowątkowa space opera to jedna z najobszerniejszych dostępnych za darmo gier książkowych w Polsce.

Jako Astra Kuana, ambitna oficerka we flocie Galaktycznej Republiki Trauncji, po latach starań osiągasz wysoką pozycję w armii. Niestety! Jedna nieudaną misja stawia pod znakiem zapytania całą Twoją przyszłą karierę. W rezultacie teraz musisz zrobić wszystko, aby dowieść swojej wartości! Jednak pojawia się przed Tobą taka szansa. Wygląda na to, że odpowiedzą na Twe problemy jest  zostanie dowódczynią załogi Żółtej Orchidei, statku kosmicznego, podczas wykonywania ważnej, acz podejrzanej misji…

Mnogość wyborów pozwala poprowadzić naszą kosmiczną przygodę na wiele różnych sposób. Nawet to, ile czasu poświęcimy na poznanie dowodzonej przez nas załogi, może mieć istotne znaczenie dla fabuły. Co więcej,  wszystko wskazuje na to, że nie każdemu możemy zaufać.

Dla miłośników gatunku pozycja wręcz obowiązkowa. Dla innych może to być ciekawy wstęp do paragrafowego świata pozwalający poznać jego możliwości i znaczenie podejmowanych wyborów.

Autorstwo: Igor Małyszczak
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Justyna Bzdoń (okładka), Filip Kaczmarek (ilustracje)
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Paweł Bogdaszewski, Mateusz Motyka, Michał Rosiński
Objętość: 379 stron, 671 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I || ISBN 978-83-951564-7-2 || 2021

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.
Recenzje: Anastazja Faith

Jeśli lubisz space opery w stylu Lotu Żółtej Orchidei, może spodobać Ci się również Czarny Legion Rafała Nowocienia.

Czarny Legion

Czarny Legion to klasyczna space opera, pełna zwrotów akcji, starć z obcymi, intryg i kosmicznej jazdy bez trzymanki.

Gdy Ziemianie opuścili planetę-matkę, zostawiając za sobą zgliszcza i wspomnienia, nie wiedzieli, jak daleko dotrą. Gatunek ludzki jest jednak uparty i wytrzymały. Po stuleciach ekspansji udało się stworzyć prawdziwe Imperium. Jednak kosmiczna sielanka nie mogła trwać bez końca. Rok 2910 zmienia wszystko. Statki zwiadowcze zostają zaatakowane przez nieznaną, ale inteligentną i wrogą rasę. Wtedy po raz pierwszy w historii ludzkiego podboju kosmosu wybucha konflikt międzygalaktyczny. Jako oficer elitarnego Czarnego Legionu wyruszysz z ważną misją, od której zależeć będzie nie tylko Twoja nabierająca tempa kariera w Armii Imperium. Miłośnicy gatunku znajdą w tej pozycji wszystko to, co lubią. Dla innych może być to ciekawy wstęp do świata kosmicznych awantur i brawurowych akcji rodem z filmów lat 80. XX wieku (kłaniają się uprzejmie, acz buńczucznie, Arnold Schwarzenegger i Sylvester Stallone).

Pierwsze wydanie tej gry książkowej miało miejsce w 1995 roku. Ten kolekcjonerski rarytas (przez lata okazyjnie sprzedawany w absurdalnie wysokiej cenie) powrócił do obiegu czytelniczego dzięki uprzejmości autora i staraniom naszej Redakcji.

Autorstwo: Rafał Nowocień
Korekta: Michał Ślużyński
Grafika: Okładka – zasób z witryny Pexels w zgodzie z licencją CC0 (opracowanie: Justyna Bzdoń), Ilustracje – Filip Kaczmarek
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Andrzej Betkiewicz, Paweł Bogdaszewski, Ewa Dusik-Krupa, Michał Ślużyński
Objętość: 179 stron, 364 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie II || ISBN 978-83-951564-6-5 || 2020

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Jeśli spodobał Ci się Czarny Legion lub space opera to Twój ulubiony gatunek, może spodobać Ci się również Lot Żółtej Orchidei.

Wyspa Zmierzchu okładka

Wyspa Zmierzchu łączy w sobie typowe dla gier książkowych lat 80. XX wieku rozwiązania techniczne (takie jak prowadzone za pomocą rzutów kośćmi walki, statystyki bohatera i wrogów, zbieranie i używanie przedmiotów) z literackim zacięciem. To drugie wydanie tej gry książkowej z 1989, przez lata prawdziwego białego kruka dla kolekcjonerów polskich gamebooków! Dzięki uprzejmości autora i staraniom naszej Redakcji Wyspa Zmierzchu mogła ponownie wrócić do Waszych rąk po przeszło 30 latach!

Wyspa Zmierzchu opowiada o wojowniku, który trafia na tajemniczą wyspę, gdzie nic nie jest takie, na jakie wygląda. Jak już wspomniano, czeka na Ciebie eksploracja rozległego terenu pełnego heroicznych zmagań, mrocznych sekretów i karkołomnych wyzwań spod znaku magii i miecza. A dodatkowo wszystko to zostało okraszone nawiązaniami do prozy mistrza horroru, H. P. Lovecrafta.

Uwaga!

Prosimy Was o zaakceptowania pewnej ważnej zasady dotyczącej dystrybucji naszego gamebooka. Chcemy, aby każdy, kto wszedł w posiadanie naszej gry książkowej, wpłacił datek nie niższy niż 5 PLN na rzecz:

Bank Żywności w Trójmieście
Al. gen. J. Hallera 239, 80-503 Gdańsk
tel. (58) 325 24 48
KRS 584 254 11 47, NIP 0000224076
Konto: Bank Millennium S.A. 64 1160 2202 0000 0000 6249 3454
„Darowizna na cele statutowe – Wyspa Zmierzchu”.

Oświadczamy przy tym, że żadna część ofiarowanych przez Was pieniędzy nie trafi do nas, lecz zasili konto wspomnianej fundacji. Nie prosimy też o żadne indywidualne datki na rzecz naszego wydawnictwa, lub/i autora, tudzież innych organizacji charytatywnych, poza wymienioną. To, czy zastosujecie się do tego warunku, zależy tylko od Waszego sumienia.
Jeśli wymieniona fundacja nie prowadzi już działalności, prosimy o wpłatę na rzecz innej fundacji o podobnym profilu.

Autorstwo: Jarosław Irzykowski
Korekta: Beniamin Muszyński, Michał Ślużyński
Grafika: Justyna Bzdoń (okładka), Filip Kaczmarek (ilustracje)
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Andrzej Betkiewicz, Paweł Bogdaszewski, Ewa Dusik-Krupa, Michał Ślużyński
Objętość: 171 stron, 409 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie II || ISBN 978-83-951564-4-1 || 2018

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Akty (samo)zagłady człowiek (nad)wrażliwego

Akty (samo)zagłady człowiek (nad)wrażliwego to ponura opowieść o Wojtku. Mężczyźnie w kryzysie, który zdecydował się na powrót do toksycznego miejsca i ludzi, od których uciekł przed wieloma laty. Szukając dawnego przyjaciela, Tytusa, Wojtek krok za krokiem zbliża się w stronę niebezpieczeństwa, niczym ćma lgnąca do płomienia świecy.

Melancholijna, momentami maniakalno-depresyjna aura Aktów nie każdemu może przypaść do gustu, lecz warto dać temu projektowi szansę. Autor bawi się konwencją, również zdarza się, że łamie czwartą ścianę. Zachęca do eksploracji i odkrywania historii z przeszłości Wojtka i jego reakcji na konfrontacje ze świata jego przeszłości.

Osoby lubiące oniryczną, psychodeliczną atmosferę rodem z weird fiction, również znajdą tu coś dla siebie. Autor określa uważa ten tekst za swego rodzaju „zapis złego snu” tudzież próbę oddania tego, co od dawna siedzi w jego umyśle „pod kościaną kopułą” czaszki.

Trigger warning:
#Zachowania autodestruktywne

Akty (samo)zagłady człowiek (nad)wrażliwego wchodzą, obok Chwały i Jestem w skład nieformalnej i niepowiązanej tematycznie trylogii autobiograficznej autora, gdzie prawdziwe wydarzenia mieszają się z bezczelnymi kłamstwami na temat życia bliskich mu osób.

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Anna Lisiecka, Michał Ślużyński
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Michał Ślużyński, Michał Rosiński
Objętość: 117 stron, 99 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I || ISBN 978-83-951564-2-7 || 2019

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Skafander

Skafander to horror science fiction, który wrzuca nas w odmęty (dosłownie) nieznanego świata. A konkretnie Europy, czwartego księżyca Jowisza i jego podpowierzchniowego, niezbadanego oceanu.

Podwodna stacja badawcza, w której stacjonujesz, uległa poważnej awarii. A może została zaatakowana? A jeśli tak, to przez kogo? Albo przez co? Nie masz jednak czasu szukać odpowiedzi na te pytania, musisz walczyć o życie swoje i innych członków załogi.
Jako operator ultranowoczesnego systemu (to właśnie tytułowy skafander) musisz zmierzyć się z upływem czasu, ważnym czynnikiem w tej grze książkowej, a także korzystać z udogodnień chroniącej Cię techniki. Czeka Cię walka z naturą (i nie tylko), musisz uważać na uszkodzenia swojego pancerza, a przy okazji spróbować dowiedzieć się czegoś o naturze wydarzeń, w których przyszło Ci brać udział.

Twoje decyzje, również te dotyczące wykorzystania powierzonego sprzętu, będą kształtować wielostopniowe zakończenia tej przygody. Powodzenia!

Autorstwo: Paweł Bogdaszewski
Korekta: Michał Rosiński
Grafika: Justyna Bzdoń (okładka), ilustracje użyte w Karcie Skafandra: wykorzystano zasoby internetowe zgodnie z licencją Creative Commons 0
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Michał Ślużyński, Michał Rosiński
Objętość: 217 stron, 372 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I || ISBN 978-83-951564-1-0 || 2019

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Jeśli Skafander przypadł Ci do gustu, spróbuj swoich sił w Resymulacji.

Vae Victis

Vae victis to postapokalipsa, ale nietypowa, spokojna . Bez ryku silników rozkochanych w paliwie gangów, bez spalonej słońcem pustyni. Na terenach niegdysiejszej Polski, kilka dekad po tajemniczej Zagładzie, ludzie żyją w niewielkich skupiskach zwykle posiłkując się technologią rodem z początków rewolucji przemysłowej.

Nasza historia zaczyna się wiosną, gdy siedzące przy ognisku postacie, niedobitki rozbójniczej szajki, muszą zdecydować co dalej z nimi będzie. Wcielisz się w postać dojrzałego, doświadczonego przez życie mężczyzny – jednorękiego Ptaka. Czeka Cię podróż w rodzinne strony, ale co dalej? Od tej pory wszystko będzie zależeć od podejmowanych przez Ciebie decyzji.

Vae victis hołduje zasadzie, że ważna jest droga a nie jej cel. Fabuła rozwija się tak, aby odpowiadała naszym wyborom. Najpierw możemy spróbować znaleźć dla siebie miejsce w społeczności, z której pochodzimy, szukać dla siebie szczęścia na świecie a nawet spróbować stworzyć dom dla innych. Kto wie, może trafimy nawet na pogranicze tego co nazywamy rzeczywistością? Jakie będą dalsze losy Ptaka? Jego życie jest w Twoich rękach!

Trigger warning:
#Środki psychoaktywne

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Michał Ślużyński
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Mateusz Motyka, Michał Rosiński, Michał Ślużyński
Objętość: 217 stron, 372 paragrafy
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I || 978-83-951564-0-3 || 2019

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Ręka Pana okładka

Ręka Pana to czerpiący garściami z prozy mistrza grozy H. P. Lovecrafta horror dodatkowo z ciekawą mechaniką upływu czasu. Rozpisany został w konwencji nawiązującej do klasycznych gier typu point and click. Co to znaczy? Będzie wymagał od Ciebie częstych odwiedziny w tych samych miejscach w poszukiwaniu nowych wskazówek tudzież reagowania na zmieniającą (dosłownie) się z dnia na dzień rzeczywistość.

Nasza historia opowiada o młodej kobiecie, która wplątana została w mrożące krew w żyłach wydarzenia. Zdobycie bluźnierczej księgi, (tytułowa Ręka Pana), sprowadziło na nią grozę wykraczającą daleko niż to, co racjonalne. Czas biegnie nieubłaganie, a los jej samej, jak i całego świata zależeć będzie od Ciebie więc dokładnie planuj swoje akcje podczas kolejnych dni,.

Jako Alicja Kwartnik zmierz się z kosmiczną grozą uwolnioną z prastarej, bluźnierczej księgi. Powodzenia! Przyda Ci się.

Autorstwo: Paweł Bogdaszewski
Korekta: Justyna Anna Maksoń, Beniamin Muszyński
Grafika: Justyna Bzdoń (okładka), Filip Kaczmarek (ilustracje w paragrafach 9, 25, 35 oraz Epilogu 3 i 4)
Inne ilustracje użyte w tekście: wykorzystano zasoby internetowe zgodnie z licencją Creative Commons 0
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Beniamin Muszyński, Michał Rosiński
Objętość: 75 stron, 142 paragrafy
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie II || ISBN 978-83-949612-9-9 || 2018

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Pierścień lorda Hatifnata

Pierścień lorda Hatifnata to gra książkowa nawiązująca do klasyków gatunku z lat 80. XX wieku. Znajdziesz tu więc eksplorację podziemi, liczne starcia z wymagającymi przeciwnikami, będziesz rozwijać statystyki swojej postaci, zdobywać przedmioty, rzucać kośćmi… Dla jednych ten model lektury to już tylko pieśń przeszłości, ale dla innych powrót do korzeni. Czym będzie dla Ciebie?

Przyznajemy, że to bardzo samoświadomy gamebook, autor traktuje z przymrużeniem oka utarte schematy, bawi się konwencją, parodiuje popkulturowe kalki rodem z heroic fantasy. Zresztą, wystarczy, że zerkniemy do wprowadzenia!

Nazywasz się Świętopełk z Cudowa i jesteś młodym rzezimieszkiem. W wyniku swoich poczynań, trafiasz do lochu za próbę kradzieży pierścienia lorda Hatifnata. Lord włada południową częścią Podziemi Mumińczych, gdzie ma swoją siedzibę. Trafiłeś do podziemi jakiś rok temu w poszukiwaniu lekarstwa dla matki. Niestety, zabłądziłeś tam i całkowicie pogubiłeś się w pogmatwanych korytarzach. Teraz cały czas poszukujesz sposobu, by wydostać się z tego piekła.

Autorstwo: Andrzej Betkiewicz (paragrafy opisane jako Komnaty ociekającej ohydą i Jaskini Mrocznej Ciemności są autorstwa Kingi Żebryk)
Korekta: Anna Lisiecka
Grafika: Justyna Bzdoń (okładka), Beniamin Muszyński (karta postaci, wykorzystano zasoby internetowe zgodnie z licencją Creative Commons 0)
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Beniamin Muszyński
Objętość: 198 stron, 400 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie II ||ISBN 978-83-949612-8-2 || 2018

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ocenić ją na LubimyCzytać.

Jeśli lubisz lekkie, samoświadomowe fantasy, to czeka na Ciebie Przesyłka Michała Ślużyńskiego.

Amelia

Amelia to niewielki, ale satysfakcjonująco niepokojący thriller, który wymaga nieco pomyślunku i mocnych nerwów.

Budzisz się w zaciemnionym, niewielkim pomieszczeniu. Próbujesz sobie przypomnieć kim jesteś i jak tu trafiłaś – bez powodzenia.
Tak zaczyna się Twoja „przygoda”. Twoja, czyli kobiety uwięzionej w nieznanym miejscu z nieznanych powodów. Czy uda Ci się uciec? I przeżyć? To zależy od Twoich decyzji! I odrobiny szczęścia. 

Gęsty, klaustrofobiczny klimat i stałe poczucia zagrożenia dla jednych może być zaletą, ale u innych wzbudzić poczucie niepokoju. Jednak oby wypadkach Amelia nie pozwala przejść obok siebie obojętnie. Ze względu na swoją tematykę dotyczącą bycia porwaną i przetrzymywaną wbrew swojej woli kobietą nie polecamy tego tytułu osobom wrażliwym na taką tematykę.

Trigger warning:
#Przemoc wobec kobiet

Ciekawostka!

Jeden z naszych czytelników postanowił przekonwertować Amelię jako grę na… Amigę! Użytkowników tego kultowego retro sprzętu serdeczne więc zachęcamy do pobrania Amelii w formacie ADF (Amiga Disk Format).

Autorstwo: Dominik Matusiak
Korekta: Magdalena Poparda, Beniamin Muszyński
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Małgorzata Gubernat, Mateusz Motyka, Magdalena Poparda, Michał Rosiński
Objętość: 27 stron, 63 paragrafy
Formaty: PDF || EPUB || MOBI || ADF (Amiga) [spakowane 7zip]
Wydanie I || ISBN 978-83-949612-7-5 || 2018

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ocenić ją na LubimyCzytać.

Recenzje:
Anastazja Faith

koniec

Koniec to interaktywna miniatura pozwalająca przeżyć (ostatecznie – spróbować przeżyć) początek zombie apokalipsy. Jeśli lubisz takie klimaty, będziesz się czuć jak w domu! 

Koniec spodoba się przede wszystkim miłośnikom żywych trupów, jest krwawo, ciężko i nieprzyjemnie. Śmierć czyha przy wielu wyborach, więc regrywalność tego krótkiego tytułu jest wysoka. Podbijają ją jeszcze liczne zakończenie i możliwość wcielenia się w jedną z dwóch postaci: Pawła lub Anny.

W kogo się wcielisz?
Anna − mniejsza siła i wydolność fizyczna.
Jako dziecko tonęła w jeziorze, przez co ma hydrofobię. Trzyma w domu psa Falkona.
Paweł − od urodzenia nieco trzęsą się mu ręce.
Umiarkowana siła i wydolność fizyczna. Lubi podglądać sąsiadkę. Jego pupilem w domu jest czarny kot Obama.

Koniec to przyjemna odskocznia od większych tytułów, a dla miłośników zombie pozycja wręcz obowiązkowa!

Trigger warning:
#Przemoc seksualna

Autorstwo: Dominik Matusiak
Korekta: Beniamin Muszyński, Magdalena Poparda
Grafika: Justyna Bzdoń (okładka), Beniamin Muszyński (grafka muru przy zakończeniach, wykorzystano zasoby
internetowe zgodnie z licencją Creative Commons 0)
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Mateusz Motyka, Magdalena Poparda, Michał Rosiński
Objętość: 42 strony, 50 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie II || ISBN 978-83-949612-6-8 || 2018

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Jestem

Jestem pozwoli Ci wcielić się w… Właściwie odkrycie to, kim jesteś stanowi właściwy cel! Osadzony we współczesności gamebook  opowiada o człowieku, który utracił swoją tożsamość, toteż nie wie gdzie jest, ani gdzie się znajduje. Otoczony przez gęstą mgłę może polegać tylko na tajemniczym przewodniku – Głosie – który jednak… Należy do niego samego!

To nasze wybory będą definiować tożsamość bohatera, a kiedy już ją poznamy… Dosyć powiedzieć, że nie będzie to koniec naszej przygody!   

Podsumowując, miłośnicy psychodelicznych klimatów będą zachwyceni Jestem, resztę serdecznie zapraszamy do uchylenia drzwi percepcji i wkroczenie w niepokojący świat fantazji Muszyńskiego. Kto wie, może uda Wam się dotrzeć do wyjątkowej ścieżki fabularnej, gdzie można wcielić się w… kamień!

Trigger warning:
#Zachowania autodestruktywne

Ten tekst wchodzi, obok Chwały i Aktów (samo)zagłady człowieka (nad)wrażliwego w skład nieformalnej i niepowiązanej tematycznie trylogii autobiograficznej autora, gdzie prawdziwe wydarzenia mieszają się z bezczelnymi kłamstwami na temat życia bliskich mu osób.

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Anna Lisiecka
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Anna Lisiecka, Michał Ślużyński
Objętość: 106 stron, 200 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I || ISBN 978-83-949612-5-1 || 2018

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Recenzje: GryAndrzeja | Anastazja Faith

okładka gry Oni

Nie jest jak inne uczucia.
Starsza i młodsza od nich równocześnie.
Sama rodzi przyczyny,
Które budzą ją do życia.
Wisława Szymborska, „Nienawiść”

Oni to gra książkowa pomyślana jako projekt edukacyjny mający za zadanie przedstawić niebezpieczeństwo wynikające z ulegania nienawiści do „obcych”.

Oni to projekt dotyczący wydarzeń stanowiących preludium do rzezi wołyńskiej, jednak nie o niej samej. Opowieść o rodzącej się w ludzkich sercach nienawiści, a także strachu, ucieczce przed śmiertelnym zagrożeniem. I tym, ile człowiek jest w stanie zrobić, aby ocalić własne życie. Jak daleko może się posunąć? Czy naprawdę gotów jest przetrwać za wszelką cenę, nawet własnego człowieczeństwa?

Mam nadzieję, że mój tekst nie zostanie wykorzystany jako paliwo do zgubnego płomienia nacjonalizmu. Dajmy umarłym spokój, a żywym prawo do współistnienia z innymi narodami, bez patrzenia na to, ile dany („nasz”, „ich”) „orzeł w herbie” ma głów, jakiego koloru pióra i kto kogo pięćdziesiąt, sto, czy dwieście lat temu zabił dla ziemi, posiadanych dóbr, czy po prostu z nienawiści do innego. Bo zawsze w historii są jacyś inni, których się nienawidzi, jacyś obcy, potencjalnie wrodzy – Oni.

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Anna Lisiecka, Małgorzata Gubernat
Grafiki: Justyna Bzdoń (okładka), Arkadiusz Ostrycharz (ilustracja)
Skład: Beniamin Muszyński (wersja PDF, MOBI, EPUB)
Testy: Anna Lisiecka, Mikołaj Kołyszko, Maciej Słomczyński, Grzegorz Gałęzowski, Piotr Ziembiński
Objętość: 96 stron, 130 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie poprawione || ISBN 978-83-949612-4-4 || 2018

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ocenić ją na LubimyCzytać.

dinara prastare szczyty

Jesień 1944 roku, Chorwacja, masyw górski Dinara.
Podczas gdy II Wojna Światowa zbliża się powoli ku końcowi, bohater, w którego się wcielisz, Johan Karenberg, doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Ten przebiegły SS-man to w rzeczywistości radziecki szpieg i oficer kontrwywiadu NKWD, Dymitri Iwanowicz Gawryłow. Nie tylko Ty jesteś świadomy, że Niemcy są bliscy przegrania tej wojny. Z uwagi na sytuację dowództwo rozpoczyna dyskretną akcję ewakuacji ludzi, nie wspominając już o zagrabionych dobrach i kosztownościach. Do Chorwacji wysłał nas wysoko postawiony, nazistowski dygnitarz, którego brat strzeże w górskim klasztorze skrzyń ze złotem. W tych okolicznościach przejęcie skarbu wydaje Ci się niebywale kuszące, ale nie będzie to łatwe. Czy to złoto wpadnie w Twoje ręce, czy to Ty przyłapany wpadniesz w ręce Niemców?

Szpiegowskie intrygi, złoto do zdobycia dla zuchwałych, mroczne tajemnice górskiej samotni… To sceneria, na którą wkroczymy naszym moralnie dwuznacznym, delikatnie mówiąc, bohaterem. Wartka akcja z, miejscami, horrorowym zacięciem niejednokrotnie będzie stawiać życie naszej postaci w niebezpieczeństwie. Dinara. Prastare szczyty zabierze Was w podróż pełną łamigłówek, wyzwań, a wszystko to skąpane w posępnej otoczce opuszczonego klasztoru.
W tym tytule autor po raz pierwszy używa mechaniki Systemu Informacji, która od wprowadzenia przez niego w 2009 na dobre przyjęła się na polskiej scenie gier książkowych.

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Anna Lisiecka
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Anna Lisiecka
Objętość: 133 stron, 262 paragrafy
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie ||ISBN 978-83-949612-0-6|| 2017

Po przeczytaniu naszej gry możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Jeśli lubisz historie o niejednoznacznych moralnie bohaterach, wyprawy w dalekie zakątki świata i wylewający się zewsząd mrok, może spodobać Ci się rozgrywa w Afrykański świt tego samego autora.

Ostatni kurs Beniamin Muszyński

Ostatni kurs zabiera nas w podróż pociągiem mknącym ku rumuńskiej Wołoszczyźnie. Jest schyłek XIX wieku, a Ty niedawno opuściłeś Rosję. Jesteś wagabundą znanym obecnie jako James Gordon, który od lat tuła się po Europie, po tym, jak w atmosferze skandalu musiał opuścić rodzinną Anglię. Jak być może już się domyślasz, ta podróż nie przebiegnie bez komplikacji. I to już od pierwszego paragrafu!

Ostatni kurs to nade wszystko klasyczna gra przygodowa, w której bohater zostanie wpadnie w tarapaty już na samym początku historii. Jego los, tudzież życie, będą zależeć od naszych decyzji.
Zwracaj uwagę na to, czego się dowiadujesz, bowiem zdobywane podczas lektury wiadomości o świecie i motywacji innych postaci pozwolą Ci podjąć „właściwą” decyzję. W wyniku tego, będziesz mógł zdecydować, po której ze stron konfliktu będziesz chciał się opowiedzieć.  A może ostatecznie zadbać tylko o siebie?

Ciekawostka! Ostatni Kurs to debiut Beniamina Muszyńskiego jako pisarza gier książkowych. Autor ten od 2008 bez ustanku promuje literacki model gier książkowych z rozbudowaną fabułą i wieloma zakończeniami. Coś, co obecnie jest już standardem wydawniczym i dla wielu stało się „domyślną” formą gier książkowych.

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Anna Lisiecka
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Anna Lisiecka
Objętość: 92 strony, 185 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie III (poprawione) ||ISBN 978-83-948768-9-0|| 2017

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Chwała Beniamin Muszyński

Chwała przenosi nas do fantastycznego świata wzorowanego na epoce wiktoriańskiej. Ludzie zabili w nim swoich bogów, znużeni prowadzonymi przez nich, ciągnącymi się od stuleci, krwawymi wojnami. Akcja rozgrywa się kilka stuleci po tym wydarzeniu, a jej bohaterem jest bezimienny potomek pogromców nieśmiertelnych. W jego monotonnym dotąd życiu dochodzi do wydarzenia brzemiennego w skutki zarówno dla niego samego, jak i dla całego świata.

Ale o kim tak naprawdę jest Chwała?

Ten tekst to w dużej mierze gra z konwencją gry książkowej, próba wyjścia poza schematy gatunku i pokazania, jak wiele jeszcze nieodkrytych możliwości drzemie w literaturze interaktywnej! Przełamująca „czwartą ścianę”, postmodernistyczna gra z formą, zachęcająca do wielu, wielu rozgrywek.

Beniamin Muszyński o swoim dziele:
Zagrać w Chwałę raz, to jakby przejść obszerne demo większej gry. Da to trochę satysfakcji, ale czy naprawdę wystarczy aby wyrobić sobie zdanie o całym tytule? Od samego początku prac nad „Chwałą” przyświecała mi myśl, żeby stworzyć gamebooka, który naprawdę pozwoli obejrzeć świat przedstawiony z wielu perspektyw, lepiej zrozumieć postawy bohaterów, ich motywacje, dalekosiężne konsekwencje niektórych decyzji. Dlatego proszę Was, oddając miesiące mojej pracy twórczej zupełnie za darmo, nie poprzestańcie na jedno, czy dwukrotnym przejściu „Chwały”. Eksplorujcie ją! Poznajcie! Mam szczerą nadzieję, że prócz przyjemności z lektury dostarczy ona również kilka interesujących tematów do przemyśleń.

Ten tekst wchodzi, obok Jestem i Aktów (samo)zagłady człowieka (nad)wrażliwego w skład nieformalnej i niepowiązanej tematycznie trylogii autobiograficznej autora, gdzie prawdziwe wydarzenia mieszają się z bezczelnymi kłamstwami na temat życia bliskich mu osób.

Trigger warning:
#Zachowania autodestruktywne
#Środki psychoaktywne

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Anna Lisiecka, Justyna Anna Maksoń
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński (wersja PDF, MOBI), Mikołaj Kołyszko (wersja EPUB)
Testy: Michał Jezierski, Magdalena Poparda, Michał Ślużyński
Objętość: 282 stron, 417 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie I || ISBN 978-83-946213-7-7 || 2017

Po przeczytaniu naszej gry książkowej  możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Recenzje: GryAndrzeja

Ten dom gra książkowa

Ten Dom. Wyobraź sobie mroczne, opuszczone domostwo w Twoim sąsiedztwie. Budynek od dawna stał opustoszały, nawet okoliczne psy omijały ten teren. Ktoś jednak kupił tę ruinę. Nowy właściciel sprawia wrażenie równie tajemniczego, co jego posiadłość. Niepokojące!

Możesz odkryć tajemnice tego domu wcielając się w jedną z możliwych do wyboru postaci. Czy będzie to ciekawska nastolatka? A może dociekliwy dziennikarz? Musisz uwzględniać ten wybór w wielu paragrafach, bowiem niektóre zakończenia zarezerwowane są tylko dla dziewczyny lub tylko dla mężczyzny. Niezależnie od tego jakiego wyboru dokonasz, w niektórych sytuacjach może Ci on ułatwić lub utrudnić grę.

Szalone, mroczne i krwawe sekrety czekają na Ciebie jeśli tylko odważysz się przekroczyć próg tego domu!

UWAGA!
Chcielibyśmy, aby każdy, kto wejdzie w posiadanie niniejszego wydania naszej gry książkowej, wpłacił datek w wysokości nie niższej niż 2 PLN na konto Fundacji na rzecz Osób Niewidomych Labrador-Pies Przewodnik.

Pełne dane fundacji:
Fundacja na rzecz Osób Niewidomych Labrador Pies Przewodnik,
60-409 Poznań, ul. Żwirki 9A, tel.84-35-442
KRS 0000153064, dnia 28.02.03 Sąd Rejonowy w Poznaniu XXI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego;
NIP 781-17-26-817; REGON 634464131;
Konto: 07 1090 1362 0000 0001 0087 7922
BZ WBK S.A. 19 O/Poznań
W tytule prosimy wpisać: „Ten dom – darowizna”

Oświadczamy przy tym, że żadna część ofiarowanych przez Was pieniędzy nie trafi do nas, lecz zasili konto wspomnianej placówki. Nie prosimy też o żadne indywidualne datki na rzecz naszego wydawnictwa lub/i autora ani innych organizacji charytatywnych, poza wymienioną. Ostatecznie czy zastosujecie się do tego warunku – zależy tylko i wyłącznie od Waszego sumienia.
Jeśli wymieniona fundacja nie prowadzi już działalności prosimy o wpłatę na rzecz innej fundacji o podobnym profilu.

Autorstwo: Agnieszka Wiatrowska
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Justyna Bzdoń (okładka), Piotr Kozioł (ilustracje)
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Anna Lisiecka
Objętość: 100 stron, 111 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie II || ISBN 978-83-948768-4-5 || 2017

Po przeczytaniu tej gry książkowej możesz ocenić ją na LubimyCzytać.

Recenzje:
NieTylkoGry

Pompeja to gra wojenna. U wielu osób ta fraza może wywołać skojarzenia z wartką akcją i próbą oddania przypływu adrenaliny na polu bitwy. Jednak autor Pompei miał na swój projekt zupełnie inny pomysł. To tekst na swój sposób kameralny, skupiający uwagę na okopowym życiu żołnierzy w czasach I Wojny Światowej. Chociaż historia przedstawiona w Pompei to fikcja, jest ona wzorowana na krwawych doświadczeniach bitwy pod Sommą, która rozpoczęła się 1 lipca 1916 roku. Ponury, nieco melancholijny dramat wojenny wymuszający niełatwe wybory, których ciężar podjęcia spadnie na Twoje barki.

Warunkiem nabycia gry Pompeja jest dokonanie wpłaty 5 zł na konto fundacji F43, zajmującej się szeroko pojętą działalnością na rzecz osób narażonych na zachorowanie zespół stresu pourazowego, w tym na rzecz weteranów wojennych. Oświadczamy przy tym, że żadna część ofiarowanych przez Was pieniędzy nie trafi do nas, lecz zasili konto wspomnianej fundacji. Nie prosimy też o żadne indywidualne datki na rzecz naszego wydawnictwa, lub/i autora, tudzież innych organizacji charytatywnych, poza wymienioną. To, czy zastosujecie się do tego warunku, zależy tylko i wyłącznie od Waszego sumienia.
Jeśli wymieniona fundacja nie prowadzi już działalności prosimy o wpłatę na rzecz fundacji o podobnym profilu.

Autorstwo: Wojciech Kowalczyk
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Beniamin Muszyński, Mikołaj Kołyszko
Objętość: 45 stron, 102 paragrafy
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie II || ISBN 978-83-946213-8-4 || 2017

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Recenzje:
Adgedeon

Za wszelką cenę

Za Wszelką Cenę to opowieść o katastrofie. Spokojny, rodzinny rejs, na statku wycieczkowym. To Twoja zasługa! Tym bardziej więc uderzy Cię świadomość tego, że Twoim bliskim będzie grozić śmiertelne niebezpieczeństwo.

Rejs luksusowym statkiem w jednej chwili ze spełnienia marzeń stał się okrutną rzeczywistością. Okręt tonie, a Ty będziesz musiał zadbać o bezpieczeństwo swojej żony, dwóch synków oraz córki i jej męża. Czy zdołasz ocalić całą swoją rodzinę? Kto wie?! Na pewno będziesz próbował dokonać tego za wszelką cenę!

Ta gra książkowa wymaga wielokrotnych podejść, jeśli ktoś chce uratować jak najwięcej osób. Czasem będziemy też musieli podejmować niełatwe decyzje. Kogo ratować najpierw? Żonę?  Dzieci? Czy narazimy innych walczących o przetrwanie ludzi i ich bliskich żeby ratować swoich? I czy w ogóle istnieje nawet sposób na ocalenie całej rodziny? Nie dowiesz się tego, jeśli nie spróbujesz!

Serdecznie zapraszamy do podjęcia wyzwania walki o przetrwanie. Czy będzie to walka za wszelką cenę? To zależy od Ciebie. Powodzenia!

Autorstwo: Adam Jankowski
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Michał Ślużyński, Beniamin Muszyński
Objętość: 81 stron, 145 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie II || ISBN 978-83-948768-7-6 || 2017

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Recenzje: Anastazja Faith

Afrykański świt okładka

Afrykański Świt to przygodowa gra książkowa utrzymana w pulpowej konwencji znanej z przygód Indiany Jonesa czy też Allana Quatermaina.  Chociaż nie do końca… Od wspomnianych bohaterów kina przygodowego odróżnia ją bowiem postać protagonisty, w którą przyjdzie Ci się wcielić.

Twój bohater jest bowiem bohaterem tylko z nazwy. Nazywasz się Siergiej Iwanowicz Bułanow i jako uciekinier ze Związku Radzieckiego dorabiasz sobie jako przewodnik i ochroniarz karawan, wypraw badawczych i wszelkiej maści podejrzanych grup eksplorujących (i rabujących) Czarny Ląd. Za odpowiednią zapłatę zrobisz naprawdę wiele, a już na pewno zaryzykujesz kolejną eskapadę w nieznane. Szczęście wprawdzie uśmiecha się do odważnych, ale nie zawsze. Oj, nie zawsze!

Nasza wspólna przygoda zacznie się gdzieś w południowej części Afryki, pewnego lipcowego poranka 1957 roku. Afrykański świt zastanie Cię podczas walki o życie, a co będzie dalej? To już będzie zależeć od Twoich decyzji. Uważaj! Ktoś właśnie atakuje wasz obóz, nie ma czasu do stracenia, musisz walczyć o życie! A to dopiero początek przygody. I Twoich problemów… 

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Magdalena Poparda, Mikołaj Kołyszko
Objętość: 90 stron, 119 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie III (poprawione) || ISBN 978-83-946213-2-2 || 2017

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Wilcza siostra gra książkowa okładka

Wilcza Siostra to dark fantasy z narracją pierwszoosobową. Nazywasz się Eyra i jesteś młodą półelfką. Na początku gry wiedziesz spokojne życie w lesie na granicy światów elfów i ludzi, jednak to się zmieni. Wychowano Cię w duchu szacunku dla obu ras i posiadasz silną więź z naturą. Dodatkowo, opiekujesz się artefaktem dającym Ci możliwość rozumienia wilków. Niestety, tracisz magiczną bransoletę w chwili, gdy całe Twoje życie zostaje wywrócone do góry nogami. Pewnego dnia bezwzględni strażnicy atakują Cię w Twoim własnym domu, a następnie aresztują pod nieznanym Ci zarzutem. W rezultacie lądujesz w ponurym lochu, gdzie zaczyna się Twoja walka o przeżycie. Stawką jest nie tylko Twój los…

Uwaga!

Autorzy i nasza redakcja proszą, by w zamian za tę grę dokonać dowolnej wpłaty na Fundację Centaurus, której szlachetnym celem jest ochrona praw zwierząt oraz promowanie hipoterapii i terapii kontaktowych z pomocą zwierząt.

PKO BP 15 1020 5226 0000 6002 0220 0350 – dla wpłat krajowych
PL36 1750 1064 0000 0000 2257 6747 (wpłaty w PLN) i PL17 1750 1064 0000 0000 2257 6798 (wpłaty w EUR) – dla wpłat z zagranicy.

Autorstwo: Ewa Bednarek, Dominik Matusiak
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Beniamin Muszyński
Objętość: 36 stron, 36 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie II || ISBN 978-83-948768-6-9 || 2017

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Marcewo okładka gry

Polska, ciężkie lata okresu nazywanego później dwudziestoleciem międzywojennym. Wcielisz się w postać młodego weterana wojny polsko-bolszewickiej z 1920, którego los dotąd nie oszczędzał. Sierota, z dającą się we znaki raną wojenną, na państwowej rencie, oto Ty – Jakub Bolej. Czy zły los w końcu się od Ciebie odwróci?!

Wydaje się, że i owszem! Czeka Cię podróż do tajemniczej wsi Marcewo, ulokowanej gdzieś pod Giewontem. Podobno odziedziczyłeś po ojcu udziały w jakimś… interesie.

Ta przygodowa gra książkowa może zaprowadzić Cię w bardzo nieprzyjemne regiony ludzkiej moralności, gdzie nic nie jest jednoznacznie czarne albo białe. A może to Ty wolisz widzieć „szarość”, „moralną niejednoznaczność” tam, gdzie to wygodniejsze niż obiektywne spojrzenie na własne czyny?

Marcewo to wyprawa do świata pełnego ludzkiej krzywdy, żądzy zysku i bezwzględnych interesów. Jak się w nim odnajdziesz? Jakie decyzje podejmiesz? Przekonajmy się razem!

Marcewo to gra książkowa powstała w wyniku Akcji Miniatura.
Akcja Miniatura to, w skrócie, inicjatywa podjęta w kwietniu 2010 roku przez użytkowników paragrafowego forum. Głównym celem akcji było stworzenie w okresie od kwietnia do września kilkunastu prostych, krótkich gier książkowych o uproszczonej fabule tudzież marginalnej mechanice. Pozycje te miały być skierowane do początkujących graczy lub osób w ogóle nie zaznajomionych z ideą interaktywnej literatury.

Trigger warning:
#Przemoc seksualna
#Przemoc wobec kobiet

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Mikołaj Kołyszko [okładka], darmowa grafka wykorzystana na okładce: TU
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Magdalena Poparda
Objętość: 80 stron, 116 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie III (poprawione) || ISBN 978-83-946213-5-3 || 2017

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Marsz hańby Piotr Bąkowski

Marsz hańby to fikcja historyczna, aczkolwiek zręcznie osadzona w Kraju Kwitnącej Wiśni.

Jest rok 1236, a Ty – Hideyoshi Sato – oczekujesz rozpoczęcia bitwy, od której zależeć mogą losy Twojej ojczyzny. Ciebie może jednak obchodzić inny bój, ten rozgrywający się w Twoim sercu. Kobieta, która kochasz to córka Twojego wodza. Niestety, to, co do siebie czujecie nie powinno mieć żadnego znaczenia w skostniałej strukturze feudalnej Japonii. Rozdarty pomiędzy uczuciem i obowiązkiem, w trakcie tej niewielkiej przygody podejmiesz kilka decyzji, które zaważą nad losami wielu osób.

Obfitujący w długie, barwne opisy Marsz Hańby niespiesznie będzie odkrywał przed Tobą możliwe do wybrania drogi. Jednak ciężar niektórych decyzji będzie dotkliwy i ostateczny, niczym błyskawiczne cięcie kataną…

Upadł…
Utkany z troski sztandar buntowniczy
Co ponad polem bitwy miał roztaczać
Aurę wolności, lecz także nadziei
Zbrukany krwią tysięcy światłych mężów
Upadł…
Zwiastując czarną przyszłość siedmiu rodom
Rozdarty przez tych co w cesarskie imię
Gotowi byli krew bratnią przelewać
Nad brzegiem wzburzonej Takedo
Fragment wiersza Itoro Matsuoke „Dni chwały” z 1814 roku
[Redakcja: Ciekawe czy to prawdziwy wierszy czy element fikcji literackiej Marszu Hańby? 🙂 ]

Autorstwo: Piotr Bąkowski
Korekta: Jakub Eichler, Beniamin Muszyński
Grafika: Magdalena Majchrzycka
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Beniamin Muszyński
Objętość: 49 stron, 23 paragrafy
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie III || ISBN 978-83-946213-6-0 || 2017

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Prywatne śledztwo

Prywatne śledztwo to detektywistyczna gra książkowa, w której poprowadzimy nieoficjalne śledztwo… we własnej sprawie.

Świat przedstawiony to historia alternatywna. Przeniesiemy się do rządzonej autorytarnie Wielkiej Brytanii 1951 roku. Minęły już cztery lata od zakończenia ostatnich działań na krwawym froncie Drugiej Wojny Światowej. Europa z wolna dźwiga się po nuklearnym chaosie poprzedzającym ostateczny upadek III Rzeszy. To jednak ciężkie czasu, w których ludzie potrzebują rządów twardej ręki. A może komu zależy aby tak właśnie myślano?

Nazywasz się Charles Edward Ward i pracujesz w złowrogim Instytucie Porządku Publicznego. Wbrew purytańskim zapędom urzędu, któremu wiernie (jak się okazje nie do końca) służysz, wplątałeś się w romans z nastolatką. Nie chcesz żeby ten „incydent” wpłynął na Twoją karierę ani małżeństwo, masz przecież małą córeczkę! Gotów na wszystko, aby utrzymać swoje brudy w sekrecie, tego lata ruszasz na angielską prowincję. Nie wiesz jeszcze, że Twoje problemy dopiero się zaczynają.

Tak czy inaczej, czeka na Ciebie prywatne śledztwo!

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Martyna Szczykutowicz (okładka), Grzegorz Kraciuk (ilustracja na stronie tytułowej, dawna okładka wydania I)
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Mikołaj Kołyszko
Objętość: 42 strony, 48 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie III
(poprawione) || ISBN 978-83-948768-1-4 || 2017

Prywatne Śledztwo zostało opublikowane po raz pierwszy w numerze trzecim naszego internetowego magazynu Masz Wybór (kwiecień 2011)

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Callista

Callista to interaktywna bajka. Krótka, lecz baśniowa opowieść w której będziemy uczestniczyć to przygoda tytułowej Callisty. Ta rezolutna nastolatka miała wyjść za mąż za syna partnera handlowego swoich rodziców.  Jednak zamiast tego wybrała ucieczkę do lasu. Tam, w dramatycznych okolicznościach, podczas szalejącej nawałnicy, trafia do chatki pewnej kobiety. Ostatecznie okazuje się, że to czarownica Sybilla!

Jednak nie ma co się bać, staruszka okazuje się niegroźna, a nawet pomaga naszej bohaterce i pozwala jej zostać ze sobą. Callista zostaje jej uczennicą. Oto początek naszej bajki, a co stanie się dalej? To już będzie zależeć od Twoich wyborów!

Możemy tylko podpowiedzieć, że zwyczajna wyprawa po wodę do strumienia zmieni się w wyprawę ratunkową, kiedy do naszego spokojnego życia niespodziewanie wkroczy… sam król!

Callista cieszy się dużą popularnością wśród dzieci i młodzieży wczesnoszkolnej , czego z radością dowiadujemy się od kontaktujących się z nami rodziców i nauczycieli.

Autorstwo: Callista
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Grzegorz Kraciuk
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Beniamin Muszyński
Objętość: 23 stron, 27 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie III || ISBN 978-83-946213-3-9 || 2017

Callista została opublikowana po raz pierwszy w numerze trzecim naszego internetowego magazynu Masz Wybór (kwiecień 2011)

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ocenić ją na LubimyCzytać.

Recenzje: Anastazja Faith

Przesyłka

Przesyłka to bardzo samoświadome fantasy, które z przymrużeniem oka przedstawia klasyczną opowieść „od zera do bohatera” koncentrując się przede wszystkim na pierwszej części tego powiedzenia. Nie jest to jednak pastisz gatunku, a raczej młodzieńczy list miłosny do niego.

Nasz bohater to Thomas Willow. Może nieco naiwny, ale za to nadrabiający pewnością siebie samozwańczy poszukiwacz przygód został wplątany w pewną kryminalną aferę. W jaki sposób i co z niej wyniknie? To już będzie zależeć od powziętych przez Ciebie decyzji.

Ta krótka, lekka opowieść, dzieło uzdolnionego nastolatka, to dobry wybór dla kogoś, kto szuka przyjemnej, interaktywnej odskoczni od rzeczywistości.

Przesyłka to gra książkowa powstała w wyniku Akcji Miniatura.
Akcja Miniatura to, w skrócie, inicjatywa podjęta w kwietniu 2010 roku przez użytkowników paragrafowego forum. Głównym celem akcji było stworzenie w okresie od kwietnia do września kilkunastu prostych, krótkich gier książkowych o uproszczonej fabule tudzież marginalnej mechanice. Pozycje te miały być skierowane do początkujących graczy lub osób w ogóle nie zaznajomionych z ideą interaktywnej literatury.

Autorstwo: Michał Ślużyński
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Grzegorz Kraciuk
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Mikołaj Kołyszko
Objętość: 31 stron, 38 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie III || ISBN 978-83-948768-2-1 || 2017

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Recenzje: Anastazja Faith

Incydent

Incydent… Czego dotyczy? A co powiesz na… Zombie! Żywe trupy!

Zombie?! E tam, żadna sensacja! Nawet w małym, sennym miasteczku Twojego dziadka, w którym spędzasz wakacje, znajduje się Ośrodek Epidemiologiczny, gdzie prowadzone są badania nad tym fenomenem. Oczywiście, gdyby doszło do awarii i przetrzymywane tam istoty uciekły, byłoby źle lecz po co się martwić na zapas!

To jednak nie Twoje zmartwienie, masz na głowie ważniejsze sprawy! Jest już wieczór, Twój dziadek jest chory, a zażywane przez niego lekarstwo właśnie się skończyło. Musisz szybko zdobyć dla niego nowe opakowanie!

Tutaj zaczyna się nasza historia. Jako nastolatka poruszająca się na wózku inwalidzkim musisz pomóc ukochanemu dziadkowi, a coś mi podpowiada, że zombie jednak będą miały tutaj pewną rolę do odegrania… 

Incydent to gra książkowa powstała w wyniku Akcji Miniatura.
Akcja Miniatura to, w skrócie, inicjatywa podjęta w kwietniu 2010 roku przez użytkowników paragrafowego forum. Głównym celem akcji było stworzenie w okresie od kwietnia do września kilkunastu prostych, krótkich gier książkowych o uproszczonej fabule tudzież marginalnej mechanice. Pozycje te miały być skierowane do początkujących graczy lub osób w ogóle nie zaznajomionych z ideą interaktywnej literatury.

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Martyna Szczykutowicz (okładka)
Skład: Beniamin Muszyński (wersja PDF, MOBI, EPUB)
Testy: Magdalena Poparda, Mikołaj Kołyszko
Objętość: 47 stron, 52 paragrafy
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie III (poprawione) || ISBN 978-83-946213-4-6 || Kraków, 2017

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Uwikłana okładka gry

Masz na imię Sara i już wkrótce przydarzy Ci się straszliwy wypadek.
Żyjąc z jego konsekwencjami, jako osoba z niepełnosprawnością, bynajmniej nie pozwolisz spychać się na margines społeczeństwa! Co więcej, już wkrótce los bardzo wielu ludzi będzie zależał od decyzji, które podejmiesz. Zostałaś wbrew swojej woli uwikłana w walkę, której stawką jest bezpieczeństwo Twojego miasta. Czy uda Ci się powstrzymać katastrofę ekologiczną? I komu naprawdę będziesz mogła zaufać?

Od samego początku prac nad Uwikłaną projekt ów miał być naszą formą aktywności obywatelskiej, dlatego prosimy Was o zaakceptowania pewnej ważnej zasady dotyczącej dystrybucji (wersji darmowej) naszego gamebooka. Chcemy, aby każdy, kto wszedł w posiadanie tej gry książkowej, wpłacił datek nie mniejszy niż 2 PLN na konto Fundacji na rzecz Osób Niewidomych Labrador-Pies Przewodnik.

Fundacja na rzecz Osób Niewidomych Labrador Pies Przewodnik,
60-409 Poznań, ul. Żwirki 9A, tel.84-35-442 KRS 0000153064, dnia 28.02.2003
Sąd Rejonowy w Poznaniu XXI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego;
NIP 781-17-26-817; REGON 634464131;
Konto: BZ WBK S.A. 19 O/Poznań 07 1090 1362 0000 0001 0087 7922
W tytule prosimy wpisać: „Uwikłana – darowizna” .

Oświadczamy przy tym, że żadna część ofiarowanych przez Was pieniędzy nie trafi do nas, lecz zasili konto wspomnianej fundacji. Nie prosimy też o żadne indywidualne datki na rzecz naszego wydawnictwa, lub/i autora, tudzież innych organizacji charytatywnych, poza wymienioną. To, czy zastosujecie się do tego warunku, zależy tylko i wyłącznie od Waszego sumienia. Jeśli wymieniona fundacja nie prowadzi już działalności prosimy o wpłatę na rzecz fundacji o podobnym profilu.

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Martyna Szczykutowicz [okładka], Arkadiusz Arius Ostrycharz [ilustracja po stronie tytułowej, dawna okładka wydania I]
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Mikołaj Kołyszko
Objętość: 108 stron, 98 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie III (poprawione) || ISBN 978-83-948768-5-2 || 2017

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Tło

Tło według Michała Studniarka:

Interesująca historia fantastycznego świata, który właśnie stanął na progu wielkiej rewolucji przemysłowej. Jak odnajdzie się w nim młody malarz? Wciągająca fabuła, zaskakujące zwroty akcji, niełatwe wybory, wiele możliwych zakończeń. Coś dla miłośników literatury, którzy chcieliby wziąć losy głównego bohatera w swoje ręce.

Tło to druga część „Cyklu Megiddo”, czyli rozgrywa się w tym samym uniwersum co Szklana Twarz i Utopia jednak kilka stuleci po Szklanej Twarzy (Utopia to odległa przyszłość). Pokierujemy losem artysty, który chociaż żyje w przełomowym dla jego świata okresie, bardziej niż Historią przez duże H interesuje się własną twórczością.

Ile faktycznie jesteś w stanie oddać za sukces? Czy zrezygnujesz dla niego ze swobody twórczej? Jeśli nie interesuje Cię polityka, to czy mimo wszystko będziesz gotów tworzyć na zamówienia nowych, autorytarnych władz? Na te, i wiele innych, pytań udzielisz odpowiedzi za pomocą podejmowanych w trakcie lektury decyzji.

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Martyna Szczykutowicz [okładka], Urszula Michalska [ilustracja po stronie tytułowej]
Skład: Beniamin Muszyński (PDF, MOBI), Mikołaj Kołyszko (EPUB)
Testy: Mikołaj Kołyszko
Objętość: 142 strony, 164 paragrafy
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie III (poprawione) || ISBN 978-83-946213-9-1 || 2017

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ocenić ją na LubimyCzytać.

Recenzje: Paragrafka, GryBezPrądu, CHIP

tajemne oblicze świata II okładka

Tajemne Oblicze Świata II: Piekielany szyfr to kontynuacja losów bohatera pierwszej części, który otrzymał dar (przekleństwo?) umożliwiający poznanie najskrytszych myśli i tajemnic otaczających go ludzi. Mija kilka lat, z pomocą naszego duchowego przewodnika jesteśmy w stanie kontrolować swoje niezwykłe umiejętności. A przynajmniej tak nam się wydaje. Problemy zaczynają się w momencie, gdy nasz mentor nagle znika. A Ciebie zaczynają dręczyć niepokojące wizje… Podejrzewasz, że może on być w poważnym niebezpieczeństwie! Tak zaczynają się poszukiwania, które zaprowadzą nas w niezwykle, tajemne oblicza rzeczywistości.

W tej części autor jeszcze wyraźniej korzysta ze swojej wiedzy religioznawczej, stosując również oparte na niej zagadki, które będą wymagać nie lada uwagi i pomyślunku.
Tajemne oblicze świata II, podobnie jak w części pierwszej, kończy rozprawka naukowa. Tym razem dotyczy ona historii Necronomiconu, fikcyjnej księgi okultystycznej opisanej w twórczości mistrza horroru, H.P. Lovecrafta.

Autorstwo: Mikołaj Kołyszko
Korekta: Dominika Borkowska, Kamila Pokój
Grafiki: Martyna Szczykutowicz (okładka), Arkadiusz Ostrycharz [ilustracja po stronie tytułowej, dawna okładka wydania
I i II, Urszula Michalska (autorka rysowanych ilustracji). Modelka na zdjęciu: Katarzyna Miłek
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Beniamin Muszyński
Formaty: PDF || EPUB ||MOBI
Objętość: 144 strony, 139 paragrafów

Po przeczytaniu możesz ocenić naszą grę książkową na LubimyCzytać.

Jeśli lubisz lovecraftowe klimaty, koniecznie zapoznaj się z Sąsiadami Lonesbury Jarosława Klofty i Zaginionym Beniamina Muszyńskiego.

Pokuta

Pokuta to emocjonujący thriller osadzony w realiach lat 30′ XX wieku.

Wyobraź sobie październikowy wieczór w pewnym londyńskim zaułku. Jest rok 1933, nazywasz się Malcolm Crawford i tak właśnie woła do Ciebie jakiś nieznajomy. Chcesz mu odpowiedzieć, lecz on dobywa już spod płaszcza strzelbę. Wylot dwururki wycelowany jest w Twoją stronę, zaraz zapłacisz za swoje grzechy!

Tylko, co Ty właściwie zrobiłeś? I czy naprawdę zasługujesz na śmierć? Dowiesz się tego wszystkiego, gdy wcielisz się w Malcolma i na kartach Pokuty spróbujesz odkryć co doprowadziło do obecnej, niebezpiecznej sytuacji.

Pokuta zanurzy Cię, wraz z jej bohaterem, w świecie splugawionego seksu, morderstw, brutalności i perwersji. Nie ma tu honoru, godności ani cnót. To, jak nisko postanowisz upaść będzie zależeć od Twoich decyzji, ale nie oszukujmy się – obcując z brudem nawet bardzo uważając – nigdy nie unikniemy skalania.
Zbyt grzeszna, żeby czytać – jak zarzucił autorowi jeden z pragnących „nawrócić” go ludzi. To chyba najlepsza recenzja Pokuty!

Trigger warning:
#Przemoc seksualna
#Przemoc wobec kobiet
#Środki psychoaktywne
#Przemoc wobec dzieci

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Grafika: Martyna Szczykutowicz (okładka), Arkadiusz Ostrycharz (ilustracja po stronie tytułowej, dawna okładka wydania I)
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Piotr Narloch, Mikołaj Kołyszko
Objętość: 224 stron, 364 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie III || ISBN 978-83-948768-0-7 || 2017

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

Janek. Historia Małego Powstańca

Janek Historia Małego Powstańca to miniatura gamebookowa autorstwa dr Macieja Słomczyńskiego i Beniamina Muszyńskiego. Jej akcja toczy się w Warszawie pochłoniętej piekłem wojny a głównym bohaterem, w którego wciela się czytelnik, jest Zawiszak Janek. Jest to pierwsze w historii interaktywne dzieło literackiego, którego akcja toczy się w czasie Powstania Warszawskiego.

Jeden z trzech rozdziałów edukacyjnej gry książkowej, której akcja rozgrywa się podczas Powstania Warszawskiego. Krótki, choć obfitujący w niełatwe decyzje tekst pozwala wcielić się w młodziutkiego Janka. Nie będziesz jednak brać czynnego udziału w akcjach zbrojnych, Twoim zadaniem będzie roznoszenie listów. A przynajmniej tak zaczyna się nasza przygoda…

Janek Historia Małego Powstańca to pierwsze w historii interaktywne dzieło literackiego, którego akcja toczy się w czasie Powstania Warszawskiego. Była to także pierwsza polska gra książkowa dostępna na czytniki.

Młody człowiek żyjący w kulturze WEB 2.0 nie chce być biernym odbiorcą treści, ale je współtworzyć, albo chociaż mieć wpływ na rozwój fabuły. Próbując przełamać edukacyjny impas, oddajemy w Wasze ręce edukacyjną grę książkową poświęconą Powstaniu Warszawskiemu.
dr Maciej Słomczyński

Pełna wersja tej gry książkowej wciąż (od 2014) czeka na publikację przez lubelski IPN.

Autorstwo: Beniamin Muszyński, Maciej Słomczyński
Redakcja i korekta końcowa: Mikołaj Kołyszko
Redakcja naukowa: dr Maciej Słomczyński
Grafika: Arkadiusz Ostrycharz
Przygotowanie ebooka: Dominik Trzaskacz
Objętość: 21 stron, 32 paragrafy
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie II || ISBN 978-83-932232-8-2 || Chojnice 2012

Po przeczytaniu tej gry książkowej możesz ją ocenić na LubimyCzytać.

tajemne oblicze świata Mikołaj Kołyszko okładka

Tajemne Oblicze Świata stoi przed Tobą otworem. Nasza przygoda zaczyna się pewnego zimnego, listopadowego poranka, kiedy to młody mężczyzna, spieszący się do pracy, znajduje na progu dziwny list. Jego treść sprawia wrażenia majaków szaleńca, albo jakiegoś rodzaju sekciarskiej odezwy.

Tak naprawdę żyjemy w pełnym grozy świecie – koszmar otacza nas zewsząd, a nasza natura jest nim przesiąknięta. Płyniemy w nim, oddychamy nim, pijemy i spożywamy go. Nasze umysły bronią się przed świadomością tego przerażającego faktu, tworząc idee świata nieistniejącego, lepszego, żeby tylko odwrócić naszą uwagę od tego, który rzeczywiście zamieszkujemy.

Tajemne Oblicze Świata pozwoli Ci, jeśli mu na to pozwolisz, zagłębić się w rzeczywistość pełną magii, ludzkich tragedii i wyzwań, które mogą doprowadzić Cię do… Szaleństwa? Akceptacji otrzymanego daru? Jaki to dar? I od kogo? Nie mniej skołowany będzie bohater, którego życiem pokierujesz! Szczególnie, że właśnie zaczyna słyszeć myśli innych ludzi, może poznać ich najskrytsze, najbrudniejsze sekrety…

Autor, religioznawca z wykształcenia, wplata w swój tekst wiele realnych praktyk magicznych, głównie związanych z nurtem szamanistycznym. O szamanizmie traktuje też dodana na koniec rozprawa naukowa. Polecamy również bezpośrednią kontynuację : Tajemne Oblicze Świata II: Piekielny Szyfr!

Trigger warning:
#Przemoc seksualna
#Przemoc wobec kobiet

Autorstwo: Mikołaj Kołyszko
Grafiki: Martyna Szczykutowicz
Korekta: Beniamin Muszyński
Skład: Beniamin Muszyński (wersja PDF, MOBI, EPUB)
Testy: Beniamin Muszyński
Objętość: 82 strony, 104 paragrafy
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie IV || ISBN 978-83-949612-1-3 || Kraków, 2017

Po przeczytaniu możesz ocenić naszą grę książkową na LubimyCzytać.

Jeśli lubisz lovecraftowe klimaty, koniecznie zapoznaj się z Sąsiadami Lonesbury Jarosława Klofty i Zaginionym Beniamina Muszyńskiego.

zaginiony okładka wydania IV

Zaginiony zabiera nas do Arkham w Nowej Anglii, w późnych latach ’60 XX wieku. Jeśli kojarzysz nazwę tego miasta, wiesz już co na nas czeka. Jeśli nie, wiedz, że oto wkraczasz w świat horroru wykreowanego przez mistrza grozy, Howarda Phillipsa Lovecrafta. Spokojnie! Nie musisz znać jego prozy żeby zacząć przygodę z Zaginionym, to świat wprawdzie mocno oparty, ale alternatywny i nieco polemiczny w stosunku do uniwersum Lovecrafta.

Wcielisz się w postać Jordana Allana, który w wyniku kłopotów swojej córki pilnie poszukuje pewnego studenta (to tytułowy zaginiony). Wściekły, przetrząsa Arkham, gotów za wszelką cenę znaleźć młodzika, choćby ten ukrył się w samym piekle! Uważaj, czego sobie życzysz! Może faktycznie trafisz do miejsca pełnego nienazwanego, bluźnierczego zła. Twoja podróż dopiero się zaczyna…

Świat wykreowany na potrzeby Zaginionego został wykorzystany ponownie w kolejnym dziele opartym na twórczości Lovecrafta. Gigantycznym rozpisanym na ponad 1000 paragrafów Widmie nad Arkham wydanym przez Black Monk, Polecamy!

Trigger warning:
#Przemoc wobec zwierząt
#Przemoc wobec dzieci

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Justyna Anna Maksoń
Okładka: Justyna Bzdoń
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Mikołaj Kołyszko, Piotr Bąkowski
Format: PDF || EPUB || MOBI
Objętość: 177 (stron) || 304 paragrafy

Po przeczytaniu możesz ocenić naszą grę książkową na LubimyCzytać.

Jeśli cenisz sobie lovecraftowe klimaty jak w grze Zaginiony, to nie zawiedziesz się czytając Sąsiadów Lonesbury Jarosława Klofty.

Szklana Twarz gra okładka

Szklana Twarz zabierze Cię na ponure rubieże królestwa zdominowanego przez kastę kapłanów. To tutaj, w Megiddo, wśród ruin dumnie nazywających się miastem, rozpocznie się Twoja przygoda.

Wcielisz się w postać człowieka nazywanego Cieniem, którego przeszłość stanowi zagadkę nawet dla niego samego. Pomimo tego, jako pomocnik kowala, wiedziesz spokojny żywot, a jedyne co Cię wyróżnia to maska z zielonego szkła, którą zawsze nosisz na twarzy. Dlaczego? Ukrywasz pod nią wypalone na skórze tajemnicze symbole, które – być może – stanowią klucz do rozwiązania tajemnicy Twojej przeszłości. A kto wie, czy również nie do czegoś więcej?

Nasza przygoda rozpoczyna się niewinne. Do Megiddo przybywają dwaj wędrowcy i postanawiają odnowić swoje miecze u kowala, u którego pracujesz. Jednak ostrza tych broni pokrywają pewne dobrze znane Ci symbole…

Do Szklanej Twarzy dołączono także mikropowieść Megiddo Opowieść o władzy, której akcja rozgrywa się w świecie wykreowanym na potrzeby tej gry książkowej. Razem stanowią pierwszą część „Cyklu Megiddo”, który obejmuje dwie kolejne gry książkowe; Tło oraz Utopię.

Autorstwo: Beniamin Muszyński
Korekta: Justyna Anna Maksoń, Mikołaj Kołyszko
Grafika: Arkadiusz Arius Ostrycharz
Skład: Beniamin Muszyński
Testy: Piotr Wawrzkiewicz, Kacper Jankowski
Objętość: 316 stron, 460 paragrafów
Formaty: PDF || EPUB || MOBI
Wydanie III || ISBN 978-83-948768-3-8 || 2017

Po przeczytaniu naszej gry książkowej możesz ocenić ją na LubimyCzytać.

19 komentarzy do “Gry Książkowe”

    1. Skala piractwa i tak jest kolosalna, a zaczynaliśmy jako zupełnie grupa fanów-amatorów. Teraz to już tak po prostu, dla idei, dostarczamy dobrych, darmowych gier książkowych 🙂

  1. cześć,
    używam kindle paperwhite 3, wiecie może czemu nie wyświetlają mi się na nim Wasze okładki? wiem, że nie ocenia się książki po okładce, ale w ten sposób łatwiej mi ustawić kolejkę gry xd

  2. Hej,
    Popytamy wśród znajomych redakcji żeby przetestować plik na tym konkretnym modelu (ostatnio testowaliśmy na Inkbook Classic 2, wcześniejsze wersje na Kindle Touch). Być może czytnik domyślnie wyświetla stronę po okładce i trzeba się cofnąć do samej okładki.

  3. Czy te pozycje są całkowicie darmowe? Nikt nie ma już do tego praw? A dokładniej czy można używać treści z tych paragrafówek np w grach komuterowych???

    1. Pozycje są darmowe do pobrania, prawa autorskie są zastrzeżone dla autorów i nas jako wydawnictwa.

      „Niniejsza publikacja nie może być adoptowana, modyfikowana ani odsprzedawana bez pisemnej zgody Wydawcy. Dozwolone jest jej kopiowanie i dystrybucja bezpłatna na licencji freeware (w tym druk na papierze w dowolnej liczbie egzemplarzy).”

      Wszystkie teksty zostały opublikowane za zgodą ich autorów i na konkretnych warunkach współpracy, w żadnym wypadku nie można ich adoptować na np. gry/ aplikacje mobilne bez uzyskania stosownych licencji.

  4. Witam!

    Jestem pracownikiem biblioteki jednej z Gdańskich szkół podstawowych. Grami paragrafowymi zainteresowałem się dawno temu dzięki grze o Denisie von Krampfie , czy jakoś tak, opublikowanej w kalendarzu wydanego przez czasopismo Click! Po wielu latach to uśpione zauroczenie powróciło i zaczynam łykać jedną paragrafówkę po drugiej.

    Zamierzam rozpowszechniać tę formę czytelnictwa/rozrywki wśród dzieci do 14 roku życia. Dlatego bardzo cieszę się, gdy gra paragrafowa zbliża się formą do opowiadania i ogranicza mechanikę. Bardzo proszę o pomoc w poszukiwaniu odpowiednich dla grup wiekowych szkoły podstawowej gier paragrafowych.

    Zaczynam od Czerwonego Kapturka Michała Bopsona Kowalczyka i Janka – Historii Małego Powstańca – Beniamina Muszyńskiego. Sam zamierzam napisać coś swojego.

    Mam też wizję aby zorganizować konkurs, może na szczeblu miejskim, na stworzenie gry/komiksu paragrafowego.

    Pozdrawiam i bardzo dziękuję wydawnictwu i jego członkom na promowanie gier paragrafowych. Jestem totalnie zaskoczony tym, jak mało popularna jest ta forma literacka!

    Wojtek

    1. Hej,
      akurat natknąłem się na Twój komentarz zaglądając przypadkiem na tę stronę. Nie wiem czy jeszcze to odczytasz, ale bardzo cieszę się, że podejmujesz takie inicjatywy!
      Życzę wszystkiego najlepszego wszystkim pracownikom i pracownicom bibliotek – robicie świetną robotę dla społeczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O książkach, w których Ty jesteś bohaterem